۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۲
میزبان دور بعدی مذاکرات با 5+1 کیست؛

جلیلی: افتخار میکنم لبنان میزبان باشد

دبیر شورای امنیت ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پیشنهاد برخی رسانه های لبنان مبنی بر برگزاری دور جدید مذاكرات هسته ای كشورهای ۱+۵ با ایران در لبنان، گفت: این امر تاكنون مطرح نشده اما پیشنهاد خوبی است و ما افتخار می كنیم كه این گفتگوها در سرزمین مقاومت انجام شود.
جلیلی: افتخار میکنم لبنان میزبان باشد
به نقل از ایرنا از بیروت، 'سعید جلیلی' دبیر شورای امنیت ملی روز دوشنبه بعد از دیدار با 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران گفت: خوشحال هستم كه فرصتی پیدا كردم تا در سرزمین مقاومت لبنان حضور پیدا كنم، چراكه لبنان امروز نمونه برجسته ای برای مقاومت در سطح منطقه و جهان است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم آنچه در لبنان در چهارچوب مقاومت روی داده، امتداد آن در مقاومت غزه، فلسطین و سپس بیداری اسلامی، ظهور پیدا كرده است.

دبیر شورای امنیت بیداری اسلامی منطقه را یك فرصت بزرگ برای مقاومت خواند و گفت: این روزها بسیاری از متحدان آمریكا و كسانی كه در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی ساكت بودند، دیگر در مسند حكومت نیستند.

وی ادامه داد: من اولین سفرم به لبنان در زمان جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و فراموش نمی كنم در زمانی كه مردم مظلوم فلسطین زیر بمب باران رژیم صهیونیستی بودند، برخی از دولت ها حتی مانع از آن می شدند كه آب به مردم غزه برسد.

جلیلی تأكید كرد: مردم منطقه، جهان اسلام و جهان عرب فراموش نمی كنند كه دولت حسنی مبارك به موازات حملات رژیم صهیونیستی، مانع هرگونه كمك و امداد و حتی كمك های غذایی به مردم غزه می شد.

دبیر شورای امنیت ملی با تاكید بر اینكه 'مردم منطقه فراموش نكردند كه همزمان چه دولت هایی با افتخار از مقاومت حمایت و پشتیبانی كردند.'، ادامه داد: امروز متحدان رژیم صهیونیستی و دولت هایی كه در برابر رژیم صهیونیستی ساكت بودند، اگر چه با آن همراهی هم می كردند، توسط مردم منطقه سرنگون شدند.

جلیلی گفت: امروز 'مبارك' و 'بن علی' نیستند از این رو طبیعی است كه این امر ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی است و آنها نمی خواهند موازنه قدرت در منطقه به ضرر آن ها تمام شود.

وی گفت: آنها بیداری اسلامی را یك خطر بزرگ برای خود می دانند؛ از این رو طبیعی است كه دست به توطئه زده و سعی كنند تا جهان اسلام را دوباره به خود مشغول كنند و جنگ های تاریخی مذهبی كه شیوه قدیمی استعمارگران است، دوباره زنده كنند.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: مردم منطقه ما به خوبی می دانند كه آمریكا هیچ گاه طرفدار دموكراسی نبوده لذا مردم نمی توانند بپذیرند، كسانی كه هیچ سابقه دموكراسی در پرونده شان ندارند، برای دموكراسی دل بسوزانند.

وی افزود: امریكا بزرگترین متضرر از دموكراسی است چراكه هرجا كه مردم حق انتخاب داشته باشند، به افراد ضد امریكایی و اسرائیلی رای خواهند داد و ما امیدواریم كه با هوشیاری و الهام از مقاومتی كه از لبنان شروع شد، این انتخاب های صحیح ادامه پیدا كند.

جلیلی، حسنی مبارك را مانع اساسی در مسیر مقاومت در مصر دانست و گفت: امروز مردم مصر حمایت از مقاومت را انتخاب كردند و جهان به خوبی این امر را در شعارهای آنها شاهد بوده است.

وی حماس و مقاومت فلسطین را امتداد مقاومت لبنان خواند و گفت: برای همین شاهد پیروزی های خوبی در جنگ های ۳۳ و ۲۲ روزه لبنان و غزه بودیم.

جلیلی با اشاره به اینكه حلقه های مقاومت در منطقه باید روز به روز قوی تر شود، گفت: در سایه تقویت مقاومت امروز صلح و آرامش در منطقه حاكم است و رژیم صهیونیستی كه توهم 'نیل تا فرات' را در سر می پرواند، مجبور شده به دور خود حصار بكشد.

کد مطلب: 2070
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *