کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت مخالفت انگلیس با اتحادیه اروپا

سايت خبری انتخاب , 6 بهمن 1391 ساعت 7:06

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، بار دیگر مخالفت خود را با تبدیل اتحادیه‌ی اروپا به پیکره‌ی سیاسی واحد اعلام کرد. وی گفت اگر منظور از اتحادیه‌ی سیاسی اروپا، چیزی شبیه کشوری واحد باشد، او با آن موافق نیست.


نخست وزیر بریتانیا بر مخالفت خود با همپیوندی سیاسی اروپا تاکید کرد. کامرون در جلسه‌ی بحثی که پس از سخنرانی‌ او در همایش جهانی اقتصاد در داووس سوئیس برگزار شد گفت، کشورهای اروپایی نباید حق حاکمیت و توانایی تصمیم‌گیری خود را از دست بدهند.
نخست وزیر بریتانیا خاطر نشان ساخت: «خطای بزرگی است اگر کسی بخواهد این کشورها را در یک اتحادیه‌ اروپای متمرکز درهم بفشارد. در این صورت بریتانیا نمی‌خواهد عضو چنین اتحادیه‌ای باشد».
وی افزود: «ولی اگر موضوع تنها بر سر اراده‌ی سیاسی نیرومندتری برای همکاری و کارایی مشترک بیشتر باشد، بریتانیا هم آماده است». کامرون در این زمینه به عنوان نمونه از تصمیم‌های سیاسی مشترک در مقابله با ایران و سوریه یاد کرد و همزمان افزود: «ولی یک اروپای تمرکزگرا، چیزی است که نه من می‌خواهم و نه بریتانیا». وی خواهان یک اتحادیه‌ اروپای "منعطف‌تر و بازتر" شد.
کامرون یک روز پیش از آن گفته بود که می‌خواهد موضوع ماندن بریتانیا در اتحادیه‌ اروپا یا خروج از آن را پس از انتخابات پارلمانی بریتانیا در سال ۲۰۱۵ به همه‌پرسی بگذارد.
اعلام این تصمیم نخست وزیر بریتانیا با واکنش منفی شماری از دولتمردان اتحادیه‌ اروپا روبرو شد. آنان کامرون را متهم کردند که برای رویارویی با مشکلات داخلی، جامعه‌ی کشورهای اروپا را به بازی می‌گیرد.
به گفته‌ دیوید کامرون، بریتانیا کشوری است که به اتحادیه‌ اروپا پشت نمی‌کند، ولی اروپا باید این واقعیت را بپذیرد که بیش از نیمی از کشورهای قاره‌ اروپا جزو این اتحادیه نیستند. نخست وزیر بریتانیا افزود: «این موضوع که منطقه‌ اروپا در حال حرکت به سوی یک اتحادیه‌ بانکی است، تاثیر زیادی بر کشورهایی چون بریتانیا دارد که به منطقه‌ اروپا تعلق ندارند و هرگز هم بخشی از آن نخواهند شد».
کامرون همچنین خواهان انصاف مالیاتی بیشتر در سراسر جهان شد و گفت که باید با فرار مالیاتی و پرهیز از پرداخت مالیات مبارزه کرد. وی گفت: «من یک محافظه‌کارم که خواهان مالیات پایین‌تر است، ولی نه در حد صفر». کامرون خاطر نشان ساخت که بریتانیا قصد دارد موضوع مالیات را در نشست آینده‌ گروه ۸ به بحث بگذارد.


کد مطلب: 20731

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/20731/علت-مخالفت-انگلیس-اتحادیه-اروپا

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir