۰
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۵

مصر و ترکیه شایستگی میزبانی را ندارند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مصر و ترکیه شایستگی میزبانی مذاکرات۱+۵ را با ایران ندارند و بهتر است جای دیگری برای این مذاکرات انتخاب شود.
منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با  فارس در اردبیل، اظهار داشت: در روزهای اخیر مباحثی در خصوص میزبانی مصر از مذاکرات ۱+۵ با ایران مطرح شد که ما احساس می‌کنیم در این مقطع مذاکرات در مصر نباید صورت گیرد.
وی علت این امر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه دولت مصر نتوانسته است آن کارآمدی لازم را برای ایجاد هماهنگی و همدلی از خود نشان دهد ما مصر را در خصوص اینکه مقدمات سفر هیئت پارلمانی ایران را به غزه فراهم نکرد ناکارآمد می‌دانیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: در این زمینه کشور مصر تنها برای هیئت پارلمانی ایران نتوانست مقدمات سفر را فراهم کند که این از یک کشور اسلامی دوست ‌رفتاری دور از انتظار بود.
حقیقت‌پور اضافه کرد: اشکال دیگری که به مصر وارد است اینکه همزمان با حضور صالحی وزیر امور خارجه در مصر متاسفانه نشستی برای واگراهای اعراب اهواز در آنجا برگزار شد و دولت مصر سعی کرد در این همایش نقش فراگیری را ایفا کند و در حقیقت این کشور علیه یکپارچگی امت اسلامی وارد عمل شد که ما این رفتار آنها را محکوم می‌کنیم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: به همین دلایل بهتر است جای دیگری برای مذاکرات ۱+۵ با ایران انتخاب شود که پیشنهاد شده روسیه و یا ژنو برای این کار پیش‌بینی شود.
رئیس مجمع نمایندگان شمالغرب کشور بیان داشت: البته ما با میزبانی ترکیه نیز مخالفیم چرا که این کشور در ارتباط با سوریه با ما همراهی نکرد و به همین دلیل مخالف میزبانی این کشور هستیم.
کد مطلب: 20840
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *