۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۷
لاريجاني:‌

وظیفه اهالی رسانه این است که در این کار خود را وقف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم رسانه ها گفت: تمرکز باید روی این نکته که رهبر انقلاب فرمودند یعنی تولید ملی باشد و در این راستا باید نوعی هم داستانی میان نهادها و رسانه ها صورت گیرد.
 آقای علی لاریجانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اهالی رسانه با بیان اینکه کار رسانه ها هم شیرین و هم سخت و مشکل است گفت:‌
اولا باید کار رسانه را خیلی محترم شمرد چرا که بخشی مهمی از هدایت و آگاهی دادن به مردم از طریق رسانه ها صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید خود را برای کار مهم پیام رسانی آماده کنند افزود: دومین وظیفه اهالی رسانه این است که در این کار خود را وقف کنند.
لاریجانی گفت: کار رسانه به دلیل حساسیت، نظارت و هدایت مستمر می طلبد و از جنس کارهای هدایت از راه دور نیست.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرف دیگر کار رسانه برای کسی که عشق به این کار داشته باشد کار بسیار شیرینی است در عین حال تصریح کرد: البته مشکلاتی هم در مسیر کار رسانه ها وجود دارد.
لاریجانی گفت: یکی از کارهای مجلس نهم که آغاز شده مربوط به قانون جامع رسانه هاست که از همه رسانه ها و خبرنگاران و اهالی مطبوعات می خواهیم نظراتشان را در این خصوص به کمیسیون فرهنگی یا مرکز پژوهش ها ارائه دهند.
وی افزود: در مورد رادیو و تلویزیون هم پیش نویس قانونی در کمیسیون فرهنگی در حال تدوین است تا زمینه ارتقاء پیش از پیش رسانه ملی هم فراهم شود.
لاریجانی در ادامه به پاره ای از انتظارات مجلس از رسانه ها پرداخت و وظیفه اصلی رسانه ها را اطلاع رسانی مربوط به حقوق پیرامون یک قانون به مخاطبان و مردم برشمرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید به دلیل اینکه پارلمان یک محل پرتنش سیاسی است بیشتر خبرنگاران این بعد را دنبال می کنند اما وظیفه مهم تر اطلاع رسانی نسبت به حقوق مربوط به قانونگذاری بسیار مهم است و باید مورد توجه اهالی رسانه قرار گیرد.
لاریجانی در ادامه با انتقاد از برخی فعالیت های مطبوعاتی تصریح کرد: مدتی است در کشور نوعی ور رفتن با پارلمان و تحقیر آن شیرین شده است.
وی افزود: تاریخ گذشته کشور نشان می دهد پارلمان هر وقت قوی بود شرایط کشور از نوعی استقلال برخوردار بوده و این همواره تضمین کننده حقوق ملت بوده است.
لاریجانی گفت: کسی در حکومت نباید احساس کند که پارلمان باعث مزاحمت برای تنفس کاری آنها می شود اما از طرفی نباید هیچ کس به خود اجازه دهد موجبات تحقیر پارلمان فراهم شود که این موضوع مخصوصا برای دولتمردان باید حائز اهمیت باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقد کردن همه قوا مفید است اما این نقد نباید تخریبی باشد افزود: پارلمان را به هر نحو باید قوی نگه داشت تا از حقوق ملت دفاع کند مخصوصا در شرایط حساس به مانند حال حاضر.
لاریجانی گفت: نقطه ای را که دیگران در بیرون برای ایجاد مشکل در داخل کشور رصد می کنند بیشتر به حوزه اقتصادی مربوط می شود به همین خاطر تمرکز نهادها و رسانه ها باید بر روی این نکته مهم صورت گیرد.
وی اختلاف نظر در کشوری که دموکراسی حاکم است را امری طبیعی دانست و در عین حال افزود: در این میان باید اولویت بندی صورت گیرد؛ نباید افق رسانه ها آنقدر به مسائل فرعی مربوط شود که مسائل اصلی دیده نشود.
لاریجانی گفت: در بعد بین الملل نوعی همگرایی برای فشار بر ملت ایران به ویژه در بعد اقتصای فراهم شده لذا تدابیر درست در این حوزه بسیار مهم است که باید از سوی مسئولان اتخاذ و از سوی رسانه ها حمایت و پشتیبانی گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از زحمات رسانه ها به ویژه آنهایی که در حوزه پارلمان فعالیت می کنند تقدیر کرد و گفت:‌همواره از نظرات شما استفاده می کنیم.
در ابتدای این مراسم سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به ایراد سخن و بیان خاطره پرداخت.
در پایان نیز نرم افزار جامع مطبوعات شامل ۹۵۰ هزار صفحه نشریات و یک میلیون و۵۰۰ هزار مقاله فارسی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
کد مطلب: 2086
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *