۰
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۳

دردسر خرید پهپاد توسط دولت آلمان

تصمیم دولت آلمان برای خرید پهپادهای جنگی، انتقاد گروههای اپوزیسیون این کشور را به دنبال داشته است.
به گزارش مهر به نقل از استاندارد، تلاش آلمان برای تجهیز ارتش خود به پهپادهای جنگی موجی از انتقادهای داخلی را متوجه دولت "آنگلا مرکل" صدراعظم این کشور کرده است.
بر این اساس، حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) از دولت این کشور خواسته است در این مورد تجدید نظر کند. "راینر آرنولد" کارشناس دفاعی این حزب در این رابطه گفت : بحث در مورد هواپیماهای بدون سرنشین جنگی، بحثی سیاسی بوده و توافقی درباره آن به دست نیامده است و از این رو باید جدی گرفته شود.
همچنین "یورگن تریتین" رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان خرید پهپادهای جنگی توسط ارتش آلمان را به باد انتقاد گرفت. وی در گفتگو با هفته نامه اشپیگل تاکید کرد چنین اقدامی می تواند به خشونت های نظامی بیشتری بینجامد.
"آندری هونکو" سیاستمدار حزب چپ ها نیز طی سخنانی از این تصمیم دولت مرکل انتقاد کرد. این در حالی است که "توماس دمایتزره" وزیر دفاع آلمان در پاسخ به سوالات فراکسیون چپ ها در پارلمان، بر جدیت برلین درباره خرید پهپادهای جنگی صحه گذاشته است.
گفتنی است ارتش آلمان که برای ادامه حضور خود در جنگ افغانستان سه پهپاد شناسایی مدل Heron ساخت رژیم صهیونیستی را به کار گرفته، قصد دارد چند پهپاد جنگی آمریکایی نیز خریداری کند.
کد مطلب: 20918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *