۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۷
سید حسن نصرالله:

مقاومت لبنان بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب در مراسم افطار هیئت حمایت از مقاومت که سخنانش به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد با اشاره به حمله افراد مسلح ناشناس به نیروهای امنیتی مصر که به کشته شدن ۱۷ نفر و زخمی شدند ۷ نفر دیگر انجامید، این حادثه را مشکوک خواند و گفت: اسرائیل بیشترین سود را از این حادثه می‌برد.
مقاومت لبنان بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: طبیعی است که در این مراسم که عنوان آن مقاومت و حمایت از مقاومت است، درباره مقاومت سخن بگویم و گفته های سابق خودم را تکمیل کنم اما پیش از ورود به موضوع خود واجب می دانم که اندکی درباره حادثه فاجعه بار روی داده در منطقه مرزی سینای مصر و حادثه روی داده برای افسران و سربازان مصری سخن بگویم که رسانه های گروهی گفتند ۱۵ یا ۱۶ افسر مصری کشته شدند و سرهای آنها را بریدند.

وی افزود: این حادثه ای دردناک و اندوهناک است و وظیفه ما است که بگوییم این حمله محکوم شده است و اندوهبار است که به دین و اسلام و مقاومت نسبت داده شود یا برای آن شعارهایی از این دست داده شود و من به رهبری مصر، ارتش مصر و خانواده های افسران و سربازان شهدا تسلیت عرض می کنم.

سید حسن نصرالله گفت: بیشترین سود را از این حادثه اسرائیل می برد و این اسرائیل است که از نتایج این حادثه بهره می برد بنابراین انسان می تواند بگوید که این حادثه مشکوک است.

"اسرائیل و تفکر تکفیری‌ها" دو تهدید واقعی امنیت منطقه هستند

وی با تاکید بر اینکه" این نوع از حوادث ارتباطی با اسلام و دین و قرآن کریم ندارد" افزود: دو تهدید واقعی برای امنیت و ثبات منطقه وجود دارد؛ اولا اسرائیل و دوم تفکر تکفیری است که برای رواج آن در جهان عرب و اسلام تلاش می شود و در پس پرده آن دولت های عربی است که از این تفکر با پولهای نفت جهان عرب حمایت می کنند.

نصرالله با اشاره به تحولات منطقه گفت: این روزها به علت تحولات پیرامون ما در منطقه و به علت قتل و ویرانی و ربودن زائران لبنانی و ایرانی در سوریه و انفجارهای متعدد در عراق و ربودن مردم مسالمت جو در بحرین و همچنین رویدادهای جاری در القطیف، دردناک و اندوهبار است.

دبیرکل حزب الله افزود: بسیاری از دولتها و رژیم ها در تعمیق این جراحت ها و سوق دادن امور به سمت بحران، تنش و دشواریهای بیشتر دست دارند.

ترس از شکست مانع حمله اسرائیل به لبنان است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در ادامه سخنان خود به مقاومت در لبنان اشاره کرد و تاکید کرد که قضیه مقاومت قضیه بسیار مهم و با اهمیتی است که همواره در بعد محلی، منطقه‌ای و بین المللی به ویژه پس از سال ۲۰۰۰ مورد توجه بوده است، چون از این سال میزان و سطح مقاومت هدف قرار گرفتن به شدت افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: این یک حقیقت است که برای اسرائیل مقاومت لبنان به معنای اولین و بزرگ‌ترین مانع برسر راه سازش و طرح‌های مورد نظر اسرائیل است و این موضوعی عیان و آشکار است و موجب می‌شود تا به این حقیقت برسیم که حتی اگر اسرائیل در صدد حمله به لبنان باشد، مانعی وجود دارد که بیم از آن، تل‌آویو را از این اقدام باز می‌دارد.

سید حسن نصر الله تاکید کرد که هم اکنون اوضاع به گونه‌ای تغییر کرده است که مقاومت لبنان به اولین منبع نگرانی اسرائیل تبدیل شده است و این نتیجه طبیعی شکست خفت بار اسرائیل در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ بود و این شکست‌ها امروزه نشان می‌دهد که اسرائیل چگونه نمی‌تواند از حوادث منطقه برای حمله به لبنان بهره‌برداری کند.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود: اسرائیل دارای تسویه حساب‌هایی با لبنان است و تمام اسرائیل بی‌تردید انگیزه‌های لازم برای حمله به لبنان را دارد، اما تنها چیزی که مانع این امر می‌شود، بیم آن از شکست است، چون مقاومت قدرتمند و تسخیر ناپذیر است، جنبشی که جزیی لاینفک از مردم به شمار می‌آید.

وی در ادامه گفت: اسرائیل بابت ارتش‌های بزرگ رژیم‌های عربی اطمینان خاطر دارد، چون می‌داند که تصمیم‌گیری در این ارتش‌ها توسط آمریکا صورت می‌گیرد و تمام سلاح‌های در اختیار ارتش‌های عربی نمی‌تواند اسرائیل را بترساند‌، اما در این بین اگر هریک از این ارتش‌ها به سلاحی دست یابند که در موازنه موجود خلل ایجاد کند، به سرعت اقدام به تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد، این به معناست که لبنان دارای سلاح بازدارنده‌ای به نام مقاومت است و این واقعیتی است که هم اکنون بر لبنان حاکم است و در این بین اگر لبنان واقعا چنین قدرت بازدارنده‌ای دارد که موجب می‌شود تا اسرائیل پیش از هر تجاوزی به آن هزار بار تامل کند، این واقعا یک نعمت است،‌ حال باید به نظر شما چگونه باید با این نعمت برخورد کرد؟ آیا هم اکنون واقعا به حد و اندازه‌ای رسیده‌ایم که از مقاومت چشم پوشی کنیم؟

راهکار درست حفظ "مقاومت لبنان" است

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش برخی طرف‌ها در لبنان برای تحت فشار قرار دادن مقاومت برای خلع سلاح مقاومت، این سوال را مطرح کرد که در صورت خلع سلاح مقاومت، آیا لبنان می‌تواند در مقابل دشمن صهیونیستی از خود محافظت کند یا خیر.

نصرالله افزود: آیا ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که از مقاومت [در برابر رژیم صهیونیستی] بی‌نیاز باشیم؟ این [مقاومت] سلاح ما هست. برای لبنان چه قدرت بازدارنده دیگری به جای مقاومت وجود دارد که مطمئن شویم به سبب آن، اسرائیل از تعرض به لبنان می‌ترسد؟ آیا طمع‌ورزی‌های اسرائیل درباره خاک و آب ما تمام شده است؟ حتی در خصوص منابع نفتی و گازی، اسرائیل اهتمام زیادی از خود نشان می‌دهد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: آیا اسرائل به نفت و گاز خودش بسنده می‌کند؟ چه ضمانتی هست که لبنان به حقش در حوزه نفت و گاز می رسد؟ ما دیدگاه منطقی،‌ مستدل و تجربه‌شده‌ای داریم که ارائه می‌کنیم اما دیگران نظر دیگری دارند و فقط از ما می‌خواهند که سلاح‌مان را زمین بگذاریم.

نصرالله همچنین به ارتش نیز اشاره کرد و افزود: آیا ارتش می‌تواند قدرت بازدارندگی داشته باشد؟ قدرتش باید به میزان قدرت ارتش اسرائیل باشد و آنگاه می‌توان قدرت بازدارندگی ایجاد کرد. اما می‌توان به این نقطه رسید؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: برخی می‌گویند که نگرانی از این است که مقاومت و سلاح آن نزد صاحبان یک مذهب خاص در لبنان است و این یعنی اینکه اهل مذاهب دیگر نگرانند و می‌ترسند. از سویی دیگر نگرانی‌های برای کل لبنان وجود دارد نه اهل یک مذهب واحد. نگرانی درباره کل لبنان، به عنوان یک کشور یک سرزمین و موجودیت یک کشور است. نام این خطر اسرائیل است. مقاومت اکنون قدرت بازدارنده مقابل اسرائیل است. درست این است که این نگرانی را از بین ببریم نه اینکه مقاومت را حذف کنیم و کل کشور را در معرض خطر موجودیتی در برابر اسرائیل قرار بدهیم.

نصرالله در ادامه تاکید کرد که راهکار، حذف مقاومت نیست بلکه در حفظ مقاومت است.

اجازه نمی‌دهیم انتخابات را در برابر سلاح مقاومت قرار دهند

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت: می گویند انتخابات در سایه وجود سلاح مقاومت نخواهد بود چند وقت پیش در منطقه الکوره شاهد برگزاری انتخابات بودیم و خودشان بر شفاف برگزار شدن این انتخابات گواهی دادند و این انتخابات در شرایطی که سلاح مقاومت وجود دارد برگزار شد.

وی افزود: سلاح مقاومت برای مقاومت است و در انتخابات تاثیری نمی گذارد نه تاثیر مثبت و نه منفی و در همه انتخاباتی که تاکنون برگزار شده ثابت نشده که سلاح مقاومت تاثیری در آن داشته است.

دبیر کل حزب الله ادامه داد برخی می گویند در صورتی که سلاح مقاومت وجود داشته باشد قانون انتخابات مبتنی بر نسبیت وجود نخواهد داشت چگونه این را توضیح می دهند آیا درست است که انتخابات با قانون مبتنی بر اکثریت در سایه سلاح مقاومت برگزار شود اما برگزاری انتخابات مبتنی بر قانون نسبیت در سایه سلاح مقاومت درست نیست اجازه نمی دهیم انتخابات را در مقابل سلاح مقاومت قرار دهند.

وی گفت: برخی می گویند اگر بخواهیم به جنجال ها بر سر سلاح در لبنان پایان دهیم باید مقاومت را منحل کرده و سلاحش را مصادره کنیم آیا این درست است؟

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در لبنان احزاب و شبه نظامیان و جنگ ها و هرج و مرج به دلیل وجود سلاح در دست مردم بوده است قبل از اینکه من به دنیا آمده باشم و مقاومت متولد شده باشد همه لبنانی ها سلاح دارند و سلاحی که برای لبنان مشکل ساز شده است در نزد همه مردم لبنان است اما سلاحی که قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل است تنها در نزد ما است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: می توان به جنجال ها بر سر سلاح پایان داد و سلاح خارج از قانون را از دست لبنانی ها برداشت و این امر اراده دولت و همه نیروهای سیاسی را می طلبد به گونه ای که سلاح مقاومت محفوظ بماند.

"طایفه‌گرایی و فساد" مانع تشکیل دولت در لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: می‌گویند که سلاح مقاومت مانع تشکیل دولت است، ما می‌گوییم آیا پیش از مقاومت هم دولتی در لبنان وجود داشت؟ در لبنان از سال ۱۹۹۰ دولتی وجود نداشت، آیا ما مانع تشکیل دولت بودیم؟ آنها به هیچ وجه دلایل واقعی را نمی‌گویند و آن را پنهان می‌کنند و در عوض دلایلی خیالی و موهومی ارائه می‌دهند که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، مهمترین دلیل عدم تشکیل دولت در لبنان را باید در طایفه‌گرایی موجود در کشور ملاحظه کرد. "کمال جنبلاط" از ملت لبنانی سخن می‌گفت و این چیزی است که هم اکنون عملا شاهد آن هستیم. ما در لبنان طوایفی در کنار یکدیگر هستیم و هنگامی‌که می‌خواهیم نظامی براساس سهمیه‌بندی طایفه‌ای و منازعات طایفه‌ای بنا کنیم، بی‌تردید نه نظامی تشکیل می‌شود و نه دولتی پای می‌گیرد، اگر ما خواهان دولتی ملی و مدرن براساس سهمیه‌بندی و جذب طوایف هستیم، بدانید که هیچ‌گاه موفق به تشکیل چنین دولتی نخواهیم شد، لبنانی‌ها از زمان شکل‌گیری لبنان با بحران بزرگی به نام بحران دولت مواجه هستند.

نصرالله دومین عامل عدم شکل گیری دولت در لبنان را فساد حاکم بر این کشور در انواع مختلف سیاسی و مالی و اداری آن دانست و تاکید کرد که چگونه است در سایه فساد حاکم بر کشور دولتی تشکیل شود، برخی وفاداری‌های سیاسی را با پول می‌خرند و به جای اینکه سلاح را بر زمین بگذارند، آن را از شانه‌ای به شانه دیگر منتقل می‌کنند و همین موجب شده تا در انجام اصلاحات موفق نباشیم و اصلاحات به تعویق افتد چون فساد در لبنان مورد حمایت است و همچنان به قوت خود باقی است، اکثر نیروهای سیاسی که در انتخابات پیروز می‌شوند، بخشی از فساد هستند و از آن حمایت می‌کنند و در صورتی که بخواهید با آن به مبارزه برخیزید به برافروختن جنگ طایفه‌ای و داخلی متهم می‌شوید.

به گزارش فارس، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد، مشکل مقاومت و در دست داشتن سلاح توسط آن نیست، چون ما حتی اگر سلاح هم به دست نداشته باشیم باز مشکلات دیگری پیش روی ما ایجاد می‌کنند، پس فساد و نه مقاومت مانع اصلی پیش روی تشکیل دولت است.

سید حسن نصر الله در ادامه افزود: امروزه در لبنان فساد و طایفه‌گرایی رو به افزایش است، از سال‌های پیش ما درگیر این مشکل هستیم که تنها طایفه بزرگ لبنان رو به سهمیه‌بندی در دولت روی نیاورده است، بلکه این رسمی شده که طوایف دیگر نیز برآن تکیه می‌کنند و در بین هرچه طایفه‌گرایی در کشور ریشه بدواند، ریشه کن ساختن آن مشکل تر می‌شود. واقعیت امر این است که در عرصه سیاسی لبنان نیروهای سیاسی فعالیت می‌کنند که موجودیت و ادامه بقای خود را مدیون فتنه‌انگیزی‌های طایفه‌ای و مذهبی هستند.

وی تاکید کرد که اگر هدف من آزاد سازی نوار مرزی بود، بدانید که این هدف ملی نخواهد بود، زمانی من ملی‌گرا خواهم بود که هر ذره از خاک و قطره از آب کشورم برایم اهمیت داشته باشد، من زمانی ملی‌گرا هستیم که فقط شیعیان و جنوب مدنظرم نباشند، ملی‌گرایی به ادعا نیست بلکه باید آن را عملی کرد.





نصرالله: قلب انسان از حوادث سوریه به درد می‌آید/ آمریکا و غرب خواهان ویرانی سوریه‌‌اند



دبیرکل حزب الله لبنان گفت که آمریکا و غرب خواهان ویرانی سوریه هستند و از برگزاری گفت‌وگو در این کشور ممانعت می کنند.



به گزارش فارس، سید حسن نصرالله درباره لبنان گفت: ما بیشترین سود را در لبنان از تشکیل یک حکومت ملی واقعی می بریم که در آن چیزی به نام تکروی، محرومیت و کوچاندن لبنانی ها از اراضی آنها نباشد یعنی حکومتی که از اقدامات تحریک آمیز مذهبی و طائفه ای ممانعت کند، اینگونه حکومتی به نفع ما است.



وی افزود: اگر فرصی باشد که لبنانی ها در امنیت و صلح حکومت ملی خود را برپا کنند، این فرصتی است که وجود مقاومت آن را مهیا و فراهم می کند نه عکس آن.



مقاومت در پی سلطه بر لبنان نیست



دبیرکل حزب الله گفت: ما از ۳۰ سال پیش سلاح داریم واگر خواهان سلطه بر حکومت بودیم آیا آن را انجام نمی دادیم؟ بهترین شرایط برای سلطه بر کشور در سالهای گذشته وجود داشت اما ما این کار را نکردیم زیرا نمی خواهیم آن را انجام دهیم و آن را هرگز انجام نخواهیم داد و اگر هریک از نیروهای جریان ۱۴ مارس در لبنان این سلاحی را که ما در اختیار داریم داشتند بر کشور سلطه می یافتند.



سید حسن نصرالله تصریح کرد: وقتی حوادث هفتم ماه مه روی داد دولتی وجود داشت که به مقاومت تعرض کرد و آن رویدادها اتفاق افتاد و کشور به تعطیلی کشیده شد و هیئتی از اتحادیه عرب آمد و به ما گفت که برای حل وضعیت چه چیزی می خواهید و ما خواستیم که دولت از تصمیم خود درباره (شبکه) مخابراتی صرف نظر کند و دوما لبنانی ها به میز گفت‌وگوها باز گردند.



هیچ طائفه ای نمی تواند به تنهایی در لبنان حکومت کند



وی تصریح کرد: روز ۷ ماه مه ما فرصت سلطه بر کشور را داشتیم اما آن را انجام ندادیم زیرا نمی خواهیم آن را انجام دهیم، داستان طایفه حاکم پایان یافته است و هیچ طائفه ای نمی تواند بر لبنان (به تنهایی) حکومت کند، طایفه راهبر در لبنان نیز موضوعی پایان یافته است و کسی که با این ذهنیت می اندیشد می خواهد کشور را به سمت بحران های بیشتر سوق دهد و من به نمایندگی از طائفه شیعیان اعلام می کنم که ما نمی خواهیم طائفه ای حاکم یا طائفه ای راهبر باشد بلکه می گویم که لبنان بر پایه همه طوایف آن و احترام دوجانبه استوار است و هیچ طائفه ای با هر اندازه قدرتی نمی تواند بر لبنان حکومت کند.



دبیرکل حزب الله افزود: کسی که به سلامت داخلی و وحدت لبنانی ها و زندگی واحد و یکپارچه می اندیشد باید از ذهن خودش پاک کند که یک طائفه می تواند دیگران را هدایت و رهبری کند، ما همگی با هم برابر هسیتم و دیگران را راهبری می کنیم.



وی خاطرنشان کرد: یک گروه سیاسی هست که حتی گفت‌وگوی واقعی را نمی خواهد، نیروهای ۱۴ مارس می خواهند که مقاومت سلاح خود را تحویل دهد و دولت میقاتی برود تا این نیروها حکومت را به دست بگیرند و از آنها سوال می کنیم که اگر دولت را تحویل گرفتید آیا می توانید از لبنان محافظت کنید؟ آیا می توانید با فساد مبارزه کنید؟ چگونه می توانند این کار را انجام دهند درحالی که خودشان بخش بزرگی از این فساد هستند.



سید حسن نصرالله گفت: اگر دولت استعفا کرد و گروه ۱۴ مارس دولت را بدست گرفت و ... افزایش خواهد یافت. لااقل دولت کنونی خودش را از آنچه روی می دهد کنار کشیده است اما اگر آنها قدرت را بدست بگیرند اردوگاه‌هایی را در شمال و منطقه بقاع برپا خواهند کرد و منطقه حائلی را ایجاد می کنند. مجالی نیست جز اینکه با هم بنشینیم و امیدوار باشیم که به آنها اجازه داده شود که سر میز گفتگوها بنشینند.



آمریکا و غرب از گفت‌وگوهای داخلی سوریه جلوگیری می کنند



وی افزود: آمریکا و غرب می خواهند سوریه را ویران کنند و از برگزاری گفت‌وگو در این کشور جلوگیری می کنند و آنچه در سوریه روی می دهد قلب انسان را بدرد می آورد و اگر روند امور به سمت یکسره شدن نظامی رها شود؛ امور به سمت قتل و ذبح بیشتر پیش خواهد رفت.



دبیرکل حزب الله گفت: امیدواریم در لبنان شروطی برای گفت‌وگو نگذارند و لبنانی ها بتوانند به گفت‌وگو با یکدیگر ادامه دهند زیرا جایگزین گفتگو همان هرج و مرج است.
کد مطلب: 2103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *