۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰

شکنجه‌گران ساواک در تلویزیون

مجموعه مستند «کمیته مشترک» با محوریت سازمان ساواک در ایام دهه فجر از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
به گزارش فارس، مجموعه مستند «کمیته مشترک» با محوریت سازمان ساواک در ایام دهه فجر -۱۲ تا ۲۲ بهمن- از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
مستند «کمیته مشترک» در ۱۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای با نگاهی متفاوت به سیستم امنیتی شاه می‌پردازد به شکلی که با دهها نفر از اعضا ساواک و بازجوها و حتی رهبر تیم عملیات ساواک در آن مصاحبه شده است.
بنا براین گزارش در این مستند، بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب، شکنجه‌گر و شکنجه شده روبه روی هم قرار گرفته و بسیاری از ناگفته‌های سیستم امنیتی فاش می‌شود.
ایمان گودرزی در این باره گفت: ما با سختی زیاد توانستیم تعدادی از شکنجه‌گران و شکنجه شده در سازمان ساواک را پیدا کنیم و آن‌ها در همان مکان شکنجه با یکدیگر رو به رو کنیم.
وی در ادامه افزود: در این مستند شکنجه‌گران بدون هیچ پوشش استتاری -شطرنجی شدن چهره و ...- رو به روی دوربین ما قرار می‌گیرند و به افشاگری فعالیت‌ سازمان ساواک می‌پردازند.
این کارگردان درباره انگیزه ساخت این مستند گفت: یکی از دلایل ساخت «کمیته مشترک، چاپ کتاب «در دامگه حادثه» نوشته مدیر کل اداره سوم ساواک بود که در آن به تطهیر این سازمان پرداخته است.
گودرزی خاطر نشان کرد: «کمیته مشترک» یک مستند بازسازی است و بسیاری از این صحنه‌های مربوط به شکنجه بازسازی شده است، البته این کار با موسسه راهبردی دیده‌بان تولید شده است و بنده از مدیریت این موسسه و سعید جلالیان که به عنوان ناظر پروژه و تولید این اثر تلویزیونی سپاسگزارم.
عوامل تولیدی این مجموعه مستند عبارتند از:
تهیه کننده و کارگردان : ایمان گودرزی، تدوین :حسن ایزدی، تصویربرداران :امیر مهدی رضایی و روح الله خسروی، مدیر تولید :حسین فریدون جاه، دستیار تهیه کننده :امین گودرزی.
کد مطلب: 21128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *