۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۶

عمارحکیم با هاشمی دیدار کرد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق، با ابراز نگرانی از اوضاع به وجود آمده در عراق، خواستار وحدت شیعی و سنی و نیز همکاری احزاب، قومیت‌ها و مذاهب کشور عراق برای جلوگیری از سوءاستفاده قدرت‌ها و مداخله‌گران خارجی شد.
ایسنا: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح وضعیت سیاسی عراق و منطقه، به مطامع و اهداف قدرت‌های خارجی اشاره کرد و گفت: دشمنان از عظمت و رشد و بالندگی اسلام بخصوص مکتب اهل بیت در ایران، عراق و سایر کشورها خرسند نیستند و تلاش دارند با تحریک و سوءاستفاده از اختلافات طبیعی و کوچکی که میان گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی در عراق به وجود می‌آید، منافع خود را تأمین کنند.
وی افزود: در این میان تدابیر و نقش بزرگان عراق و مراجع معظم تقلید در تلطیف فضای سیاسی و نزدیک کردن خواست‌ها و منافع گروه‌های گوناگون بسیار مؤثر و مهم است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از وحدت و استقلال عراق تأکید کرد و گفت: نباید اجازه داد با تشدید اختلافات و تسرّی بحران‌های منطقه به عراق، مداخله‌گران به خواست‌های خود دست یابند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم، رئیس مجلس اعلای عراق با تشریح اوضاع سیاسی عراق و منطقه، از مواضع حکیمانه جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل عراق تشکر کرد و گفت: مردم و مسئولان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران همواره یار و یاور عراق بوده‌اند و امیدواریم همکاری‌های بین دو کشور بیش از گذشته توسعه و ارتقا یابد.
رئیس مجلس اعلای عراق همچنین وحدت و همکاری میان گروه‌های سیاسی، قومی و مذهبی عراق را راه عبور این کشور از مشکلات و مسائل پیش آمده عنوان کرد و افزود: گروه‌های گوناگون سیاسی و مذهبی عراق می‌توانند با گفتگو و تعامل همه‌جانبه و توجه به خواست واقعی توده مردم مشکلات را برطرف و جلوی بحران‌های بزرگتر و مداخله بیگانگان را بگیرند.
حکیم نقش مراجع معظم عراق را در حل و فصل و تلطیف فضای کنونی مهم توصیف کرد و گفت: حقوق و منافع همه طرف‌های سیاسی، قومی و مذهبی در عراق باید حفظ و همچنین از زیاده‌خواهی‌ها نیز پرهیز کرد.
کد مطلب: 21139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *