۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي:

جهاد باید الگو‌سازي كند، کشور در معرض آسیب است

مراسم سي‌ودومين سالگرد تأسيس جهاد دانشگاهي عصر روز گذشته با حضور نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، رييس جهاد دانشگاهي، رؤسا و معاونان پژوهشگاه‌ها و واحدهاي اين نهاد و جمعي از جهادگران كشور در پژوهشگاه رويان برگزار شد.
جهاد باید الگو‌سازي كند، کشور در معرض آسیب است
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد در اين مراسم گفت: آنچه زمينه‌ رشد و بالندگي جهاد دانشگاهي را فراهم كرده، پيوند راستين جهاد ميان تلاش بي‌وقفه و خستگي‌ناپذير با علم و دانش است.

وي هم‌چنين خاطر نشان كرد: كساني كه به معني واقعي كلمه از ظرفيت توان مديريتي و استعداد‌هاي بالقوه و بالفعل خود براي گسترش دانش و علم بهره‌ گرفته‌اند و براي دستيابي به قله‌هاي علم و فضيلت تلاش كرده‌اند، معمار واقعي جهاد دانشگاهي هستند.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه نمي‌توان هر حركت بدون درنگ را حركت جهادي ناميد، اظهار كرد: با پشتوانه‌ي علمي و با انگيزه پاك الهي مي‌توان در عالي‌ترين سطح ممكن يك انسان ايستاد. اين ويژگي براي جهاد به دست نيامده است، مگر با مجاهديني كه در اين نهاد تبلور يافتند و آن را باور كردند.

ابوترابي فرد ادامه داد: از جهاد دانشگاهي بيش از هر نهاد ديگري انتظار مي‌رود كه مسووليت‌ها را به كساني بسپارد كه به معني واقعي كلمه خصايص مديريتي، علمي و ويژگي‌هاي منحصر به فرد انساني در آنها ديده مي‌شود، بدون اين، جهاد در معرض آسيب خواهد بود.

وي با بيان اين‌كه نام جهاد دانشگاهي به تنهايي براي آن افتخاري كسب نكرده و اين جهاد‌گران بوده‌اند كه نام اين نهاد را ماندگار كرده‌اند، تصريح كرد: كمترين اهانت به يك جهادگر كه به جهاد دانشگاهي آبرو بخشيده است، اهانت به كل ساحت جهاد دانشگاهي است.

ابوترابي ادامه داد: كشور در تمامي حوزه‌ها در معرض آسيب است و جهاد وظيفه دارد براي كشور الگو‌سازي كند و پيشرو باشد و نبايد در اين راه كمترين درنگي داشته باشد. اين را به اين دليل مي‌گويم كه اگر گره‌اي در كاري پيش آمد، بازكردن آن را بايد به كسي سپرد كه اهليت شناختن آن و گشودن آن را دارد.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه شايستگي اخلاقي و رفتاري و توانايي علمي هر دو در پيشرفت يك مجموعه به يك اندازه دخيل هستند، خاطر نشان كرد: پژوهشگاهي مانند رويان بدون چنين ويژگي‌هايي و بدون مديريت شايسته‌ي علمي و رفتاري قطعا رويان نمي‌شد و هر جا كه مجموعه‌اي به اين سطح از موفقيت نرسيده است، دليل آن اين بوده كه به اين دو اصل عمل نشده و كار به اهلش سپرده نشده است.

ابوترابي‌فرد هم‌چنين افزود: اين دو ويژگي رمز موفقيت ما در تمام مراحل نظام بوده است و اگر نظام اسلامي بر اين دو اصل استوار نبود، تاكنون چنين موفقيتي پيش نمي‌آمد حتي در دوران جنگ نيز علاوه بر ايمان و تقواي رزمندگان، دانش و علم نيز پشتوانه‌ي دفاع مقدس بود كه اگر اين چنين نبود به پيروزي نمي‌رسيد.
کد مطلب: 2123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *