۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

پدر افغاني دخترش را در تهران فروخت

دختر ۱۵ ساله افغان وقتي متوجه شد پدرش در قبال دريافت هشت ميليون تومان او را به مردي ۳۵ ساله فروخته است، از خانه‌شان در شهرستان شهريار فرار و پنهاني با جواني ديگر ازدواج كرد.
به گزارش جام‌جم، چندي پيش مردي با حضور در اداره پليس آگاهي غرب استان تهران از گم شدن نامزد جوانش خبر داد و براي يافتن وي از پليس درخواست كمك كرد.
شاكي گفت: مدتي پيش از يكي از هموطنان افغاني‌ام دختر ۱۵ ساله‌اش را خواستگاري كردم؛ اما دختر نوجوان با اين وصلت مخالف بود و به اجبار خانواده‌اش با من نامزد كرد. مدتي پيش وقتي به سراغش رفتم تا او را براي خريد به بازار ببرم، متوجه شدم چند روزي است از خانه خارج شده و ديگر بازنگشته است و خانواده‌اش هم موفق به يافتن وي نشده‌اند.
با طرح اين شكايت، ماموران جستجوي گسترده‌اي را براي يافتن وي آغاز كردند. تا اين‌كه يك ماه پس از گم شدن دخترنوجوان اطلاع يافتند وي با يك جوان افغان ازدواج كرده و در كهريزك تهران زندگي مي‌كند.
به اين ترتيب ماموران با هماهنگي قضايي بازپرس شعبه اول دادسراي شهريار عازم تهران شدند و دختر نوجوان را همراه شوهرش به پليس آگاهي شهريار منتقل كردند.
فرار از خانه پدري به دليل فروخته شدن
ابتدا دختر نوجوان گفت: در خانواده‌اي پرجمعيت و فقير بزرگ شدم. چندي پيش يك مرد افغان كه ۲۰ سال از من بزرگ‌تر بود، به خواستگاري‌ام آمد، اما من تمايلي به اين وصلت نداشتم و پدرم بدون آن‌كه نظرم را جويا شود، در قبال دريافت هشت ميليون تومان از آن مرد افغان، مرا به او فروخت و من محكوم شدم تا آخر عمر با مردي كه هيچ علاقه‌اي به او ندارم، زندگي كنم.
وي اضافه كرد: به پدرم التماس مي‌كردم تا اجازه دهد در خانه‌اش بمانم و پول مرد افغان را پس دهد؟ اما به التماس‌هايم توجهي نداشت. ديگر از اين وضع خسته شده بودم.
تا اين‌كه در اين شرايط بحراني با پسر همسايه‌مان آشنا شدم و ارتباطمان شكل گرفت. او وقتي متوجه شد خانواده‌ام مرا به مردي كه ۲۰ سال از من بزرگ‌تر است، فروخته‌اند، موضوع فرار از خانه را به من پيشنهاد كرد.
وي يادآور شد: من هم به پيشنهاد مرد جوان كه به من علاقه‌مند بود و در تهران كار مي‌كرد، از خانه فرار كردم و همراه او به منزل يكي از اقوامش رفتيم و به كمك وي در يك دفتر خانه عقدمان را ثبت و زندگي‌مان را شروع كرديم.
در پي اظهارات وي، شوهرش هم گفته‌هاي همسرش را تائيد و عنوان كرد به همسرش علاقه‌مند است و حاضر به جدايي از او نيست. شبانه‌روز كار مي‌كند تا هشت ميليون توماني را كه خانواده همسرش از مرد شاكي بابت فروش او گرفته‌اند، بپردازد.
بنابراين گزارش، تحقيقات تكميلي در ارتباط با اين پرونده ادامه دارد.
کد مطلب: 21282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *