۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۸

اعتراض شدید آیت الله مکارم به ترکیه

آیت الله مکارم شیرازی با هشدار به دولتمردان ترکیه، گفتند: من کاری به دولت ندارم، اما تمام ملت ما در این شرایط از دولتمردان ترکیه تنفر دارند.
آيت‌الله مکارم شيرازي امروز (چهارشنبه) ۱۱بهمن ماه در ابتدای درس خارج خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با هشدار به سیاستمداران ترکیه اظهار داشت: دولتمردان ترکیه روزی در مسیر اسلام بودند و سنگ اسلام را به سینه می زدند، یک مرتبه ۱۸۰درجه برگشتند و دست در دست دشمنان اسلام گذاشتند و مخفی هم نمی‌کنند.
آیت الله مکارم شیرازی افزودند: تعجب می کنم یک عده دولتمردان در کشوری زندگی می کنند که با تمام همسایگان خود درافتاده اند، مرتب تروریست‌ها را آموزش داده و اسلحه می‌دهند و به سوریه می فرستند تا مسلمانان یکدیگر را بکشند، اخیرا نیز با عراق درافتاده اند، به معترضان دولت عراق خط می دهد و با روسیه نیز درافتاده؟ این چه دموکراسی است؟
این مرجع تقلید خطاب به دولتمردان ترکیه ادامه دادند: من کاری به دولت ندارم، اما تمام ملت ما در این شرایط از شما تنفر دارد.
ایشان تصریح کردند: دولتمردان ترکیه با همسایگان خود آشتی کنند، اگر اختلافی در سوریه و عراق است با مذاکره حل کنند، ملت ترکیه ملت مسلمان و با ایمان است، نماز جمعه های آنان خیلی با عظمت است، این چنین ملتی را با همه درگیر نکنند.
* حسد، معارضه با اراده الهی است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) درمورد حسادت خاطرنشان کردند: ایشان می فرمایند، حسد باطنی به تو ضرر می‌زند و به دشمنت ضرر نمی زند، در حالیکه دشمن تو برنامه خودش را دارد، اما آثار ناراحت کننده و زجر دهنده حسد در تو نمایان می‌شود.
ایشان با بیان این که حسد حداقل سه ضرر مهم دارد، افزودند: حسد روح انسان را می خورد و یک نوع بیماری روانی باید محسوب کرد، حسد نیروهای انسانی را به هدر می دهد، حسود باید فعالیت کند تا جلوی پیشرفت محسود را بگیرد، نیروهایی که می تواند برای خود به کار بگیرد و باعث ترقی خود شود این نیروها را به کار می گیرد تا طرف به جایی نرسد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: سومین ضرر حسد یک نوع معارضه با قضا و اراده الهی است، که در روایت نیز به آن اشاره شده است.
این مرجع تقلید تاکید کردند: انسان باید به خود بیاید که بکوشد مثل او یا بالاتر از او بشود، به جای اینکه مانع پیشرفت کسی بشود خودش نیز به پیشرفت برسد.
ایشان خاطرنشان کردند: حسد در میان تمام قشرها وجود دارد، در میان سیاستمداران، صاحب منصبان، سرمایه داران و حتی در میان اهل علم هم پیدا می شود.
کد مطلب: 21324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *