۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۹
المالكي:

جنگ با تروريسم پايان يافته است

نوري المالكي اعلام كرد جنگ با تروريسم در عراق پايان يافته است و تنها جنگ ما با گروه‌هايي باقي مانده‌ است كه مورد حمايت كشورهاي خارجي هستند.
به نقل از روزنامه اماراتي البيان، نوري المالكي، نخست وزير عراق در جمع افسراني كه تلاش براي حمله به زندان التاجي در شمال بغداد را طي چند روز گذشته ناكام گذاشتند اظهار كرد: جنگ با تروريسم در عراق پايان يافته است و درگيري كنوني ما با عناصر مورد حمايت كشورهاي بيگانه است.

المالكي تصريح كرد: درگيري كنوني با عناصري است كه به دنبال فرصت يا شكافي در كشور مي‌گردند و كشورهاي ديگري نيز براي سوء استفاده از شرايط كنوني منطقه از آن‌ها حمايت مي‌كنند.

نوري المالكي در ادامه افزود: وحدت، كرامت و عزت كشور با حمايت ارتش، پليس و نيروهاي امنيتي تامين مي‌شود و بدون حضور آن‌ها حاكميت كشور نقض و راه براي مداخله بيگانگان باز مي‌شود و روند سازندگي در كشور متوقف مي‌شود.

نخست وزير عراق اظهار كرد: ما مي‌دانيم كه عملكرد برخي نيروهاي امنيني و تدابير امنيتي موجب آزرده خاطر شدن شهروندان شده است و ما قبلا هم گفتيم و باز مي گوييم كه ناگزيريم اين تصميمات را بگيريم اما اين اقدامات نبايد خشونت‌آميز باشد و در جريان اجراي آن حقوق شهروندان نقض شود ما با بايد در راستاي حفظ آرامش شهروندان تلاش كنيم.

از سوي ديگر، يكي از مسئولان نيروهاي مسلح كرد اظهار كرد: دولت عراق و منطقه كردستان عراق براي كاهش ناآرامي‌‌ها تصميم گرفتند نيروهاي خود را از پايگاه‌هاي نزديك به مرزهاي مشترك ميان عراق و سوريه خارج كنند.

دولت منطقه كردستان عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد: ارتش عراق و نيروهاي "پيشمرگ‌ها" مسئوليت حفاظت از مرزهاي مشترك ميان عراق و سوريه و كاهش ناآرامي‌ها در راه‌هاي اصلي را برعهده خواهند گرفت.
کد مطلب: 2133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *