; ?>; ?> آزادسازی بلیت هواپیما در سال ۹۲ - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۱

آزادسازی بلیت هواپیما در سال ۹۲

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش دو درصدی تعداد صندلی پرواز تا نوروز خبر داد و گفت: برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در سال ۹۲ به زمینه‌سازی لازم نیاز است.
 ایسنا نوشت:در حاشیه مراسم سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور که پیش از ظهر امروز در ترمینال شماره یک فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برگزار شد، حمیدرضا پهلوانی در جمع خبرنگاران از ورود بیش از هفت فروند هواپیما تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور خبر داد.
وی درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما که طبق قانون برنامه توسعه باید از سال ۹۲ انجام شود گفت: در دو ماهه اخیر تلاش کردیم زمینه‌های آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را فراهم کنیم.
وی تاکید کرد:‌ آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی سیاست کلان است که نیاز به هماهنگی میان قوه مجریه و مقننه دارد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که تنها شرط تامین صندلی پرواز تامین منابع ارزی ایرلاین‌ها است، اظهار کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی بتوانند این منابع ارزی را تامین کنند، کمتر از یک ماه شاهد افزایش دو درصدی تعداد صندلی پرواز تا نوروز خواهیم بود.
به گفته پهلوانی، افزایش ۶۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما که آبان‌ماه سال جاری اتفاق افتاد، از تصمیماتی بود که به دنبال افزایش قیمت سوخت انجام گرفت و باید اجرایی می‌شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حال حرکت به سمت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما هستیم اما تصمیم نهایی مبنی بر زمان اجرای این اتفاق به هماهنگی دو قوه مجریه و مقننه مربوط است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اشاره و اظهار کرد: بدهکاری شرکت‌ها به دلیل استنباطهای متفاوتی است که از بخش‌های مختلف برای این صنعت دارند این امر نیازمند هماهنگی است تا بخش‌نامه‌ها به صورت مدون و یکنواخت اجرایی شود.
پهلوانی با یادآوری برگزاری جلسه مشترک بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مدیران ایرلاین‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در این جلسات به دنبال اجرای سیاست‌هایی هستیم تا بدهی ایرلاین‌ها پرداخت شود و یا کاهش یابد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره فرودگاه‌های اقتصادی کشور نیز گفت:‌ در حال حاضر سه فرودگاه اقتصادی در کشور داریم که منبع اقتصادی مناسبی برای تامین هزینه‌های دیگر فرودگاه‌ها هستند و خوراک اقتصادی برای فرودگاه‌های دیگر به شمار می‌روند که از قبل هم این شیوه معمول بوده است.
وی تصریح کرد: فرودگاه‌های بین‌المللی کشور تامین منبع فرودگاه‌های دیگر را بر عهده دارند و شرکت‌های منفعل نیز باید در تامین بدهی خود به شرکت فرودگاه‌ها بهتر عمل کنند.
کد مطلب: 21418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *