۰
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۲

هیگ:اسرائیل را سرزنش نخواهم کرد

وزیر خارجه انگلیس گفت از اسرائیل برای حمله به سوریه انتقاد نخواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از رسانه دولتی بی‌بی‌سی، انگلیس اعلام کرده از اسرائیل به خاطر حمله به سوریه انتقاد نخواهد کرد.
چند روز گذشته گزارش شد جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی با نقض حریم هوایی سوریه یک مرکز تحقیقاتی در اطراف دمشق را هدف حمله قرار داده‌اند. در این حمله ۲ نفر کشته و ۵ تن زخمی شدند، ضمن آنکه خسارت سنگینی به این مرکز وارد آمد.
به گزارش رسانه دولتی بی‌بی‌سی، «ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس در خصوص گزارش‌های مربوط به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سوریه اظهارنظر و تأکید کرد حاضر به انتقاد از اسرائیل در این باره نیست.
ویلیام هیگ گفت: «من اسرائیل را سرزنش نخواهم کرد و یا هیچ انتقاد عجولانه‌ای را متوجه آن نخواهم کرد. ممکن است چیزهایی در این درباره (حمله اسرائیل به سوریه) وجود داشته باشند که ما نمی‌دانیم یا اتحادیه عرب و یا روسیه نمی‌دانند.»
وزیر خارجه انگلیس گفت این رخدادها نباید ذهن ما را از رخدادهای اصلی سوریه غافل کنند.
روسیه و ایران این حمله را محکوم کرده‌اند، اما کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمتر در این باره اظهارنظر کرده‌اند. آمریکا نیز که به طرز غیرمنتظره‌ای از واکنش به این حمله خودداری کرده بود روز گذشته ترجیح داد تحلیل‌های دیپلمات‌های بی‌نام غربی که تنها دقایقی پس از خبر حمله منتشر می‌شدند را تکرار کند.
دیپلمات‌های غربی به فاصله کوتاهی پس از انتشار خبر این حمله مدعی شدند جنگنده‌های اسرائیلی محموله حامل سلاح به حزب‌الله را هدف قرار داده است.
«بن رودس»، معاون مشاور امنیّت ملی آمریکا گفت: «سوریه نباید با انتقال سلاح به حزب‌الله منطقه را بی‌ثبات کند.»
کد مطلب: 21508
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *