۰
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۱
علم الهدی:

علم الهدی:برابری زن و مرد انحراف است

امام جمعه مشهد گفت: برخی از مسئولین نا آگاه نظام با در اختیاردادن سمت های مردانه به زنان برابری زن و مرد را مطرح می سازند که این مسئله خود یک نقطه انحراف است
به گزارش مهر، آیت الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر شنبه در همایش "بانو با فضیلت استاد طاهایی" در مکتب نرجس (س) اظهار داشت: برخی از مسئولین ناآگاه نظام با کمال وقاحت برابری زن و مرد را مطرح می‌سازند در حالی که زن و مرد از دو جنس مختلف تشکیل شده‌اند و همچنین هنر زنان را در انجام دادن کارهای مردانه می‌دانند که این نیز یک نقطه انحراف است.
وی با بیان اینکه انجام وظیفه زن در مکتب اسلام در عرصه های مختلف مشخص شده است و مانع فعالیت های اجتماعی آن نیست، تصریح کرد: زندگی بانوی با فضیلت استاد طاهایی تابلوی غنی و سازنده در همه ابعاد زندگی زنان در این دوران محسوب می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز در جامعه ولایی از نظر رفتاری با یک اصل انحرافی فمینیسم روبرو هستیم.
وی گفت: هرکاری که مرد انجام می دهد باید زن هم انجام دهد یک نقطه انحراف و سخن ناهنجار است چرا که زن در عرصه فضیلت زنانگی خود و مرد در عرصه مردانگی خود خلق شده است.
امام جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه استاد بانو طاهایی مدت زیادی از سال‌های عمر خود را صرف مجاهدت و فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، انسان‌سازی کردند، گفت: بانو طاهایی الگوی مجاهده درحوزه انسان سازی است.
امام جمعه مشهد گفت: زندگی بانو طاهایی کانون مقابله با دشمنان خدا و توسعه و گسترش تربیت دینی در بین نسل جوان است چرا که بزرگترین شگرد این استاد فرهیخته همانند سازی و همانندآفرین بود.
آیت الله علم الهدی بیان داشت: همایش "بانو با فضیلت استاد طاهایی" نگرشی نافذ و عمیق دارد که می‌‌تواند به عنوان تابلویی انسان‌ساز برای زندگی مردم نصب شود تا بتوانند آن را به عنوان اسطوره و اسوه در زندگی خود قراردهند.
وی با اشاره به اینکه تنها دلیل برگزاری این همایش بزرگداشت مقام این استاد نیست بلکه نگرش نافذ و عمیق در کانون وجودی اسوه و الگویی ایشان است، افزود: استاد بانو طاهایی ۴۰ سال از حساس‌ترین سال‌های عمر خود راصرف مجاهدت و فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، انسان‌سازی و مرد آفرینی زنان نمود که ایشان به عنوان یک الگو برای زنان قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در طول تاریخ زنانی را سراغ داریم که معصومه نبودند و همچنین عنصر پرداخته دستگاه تکوینی پروردگار هم نبودند اما این زنان به عنوان یک اسوه در طول سالهای زندگی خود قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه مشکل زوج های جوان امروز در مسائل انحرافی، فرهنگی واخلاقی نیست، اظهار داشت: عامل اصلی طلاق در خانواده‌ها تغییر نقش آفرینی زن و مرد در خانواده است.
کد مطلب: 21591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *