۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۴

احمدی نژاد می‌خواهد اختیارات قوای مقننه و قضاییه را در دست بگیرد

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور باید به قانون پایبند باشد، اتفاقات مجلس نشان داد تا ملت زنده است مجلس هم زنده است و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.
مهدی دواتگری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه رییس جمهور بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند خورده است که پاسدار قانون اساسی باشد و حریم اشخاص را رعایت کرده از هر گونه خودکامگی پرهیز کند اظهار کرد: ما فکر می کنیم رییس جمهور به دنبال این است که اختیارات قوه مقننه و قوه قضاییه را نیز در دست بگیرد و من با اتفاقاتی که در روز استیضاح افتاد از محضر ملت ایران و شهدای عزیز عذرخواهی می کنم که در صحن علنی مجلس قانون اساسی مورد تعرض جدی رییس جمهور قرار گرفت.
وی افزود: رییس جمهور باید به قانون پایبند باشد، اتفاقات مجلس نشان داد تا ملت زنده است مجلس هم زنده است و به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند در جریان دفاعیات رییس جمهور نه تنها مجلس مورد تعرض قرار گرفت بلکه با تفاسیر نادرست آقای احمدی نژاد جایگاه قوه قضاییه نیز مورد تضعیف جدی قرار گرفت.
دواتگری ادامه داد: امیدواریم رییس جمهور به حرمت شرعی سوگندی که یاد کرده تا آخر دوره خود ضمن تبعیت از ولی فقیه ضمن حفظ حرمت قانون اساسی به استقلال قوا توجه داشته باشد.
وی درباره حضور رییس قوه قضاییه در مجلس نیز اظهار کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس به این دلیل که از رییس قوه قضاییه اسم آورده شد وی می تواند در صورت صلاحدید هیات رییسه جوابیه خود در دوبرابر زمانی که رییس جمهور صحبت کرد در صحن مجلس قرائت کند.
کد مطلب: 21939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *