۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۷

تشکیلات ارتش آزاد عراق نامشروع است

در نشست خبری شکوه مقاومت از غزه تا بحرین که با حضور نماینده جهاد اسلامی، نماینده انقلاب چهارده فوریه مردم بحرین و رئیس حزب کنگره عراق برگزار شد، روند مقاومت در کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
ابوشریف در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی براینکه چرا تاکنون سازمان ملل متحد درمقابل حمله اسرائیل به سوریه واکنش نشان نداده، گفت: تجاوز اسرائیل به خاک سوریه باتوجه به اینکه تجاوز به خاک سرزمین دیگر محسوب می‌شود؛ باید محکوم می‌شد اما مثل همیشه که اسرائیل طرفی از ماجراست؛ موقعیتی فراقانونی پیدا می‌کند. ایالت متحده نشان داده که از حق وتوی خود در این موارد استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: سوریه در مسیر حملات غرب قرار گرفته است و اسرائیل دشمن ملتهاست و حتی هر وقت حملات این چنینی صورت گرفته؛ برخی کشورهای عربی وجود داشته‌اند که کشور مورد حمله را از پاسخ برحذر می‌دارند که نکند پاسخ‌ها به ضرر اسرائیل تمام شود.
نماینده جنبش جهاد اسلامی در این نشست ضمن اشاره به این نکته که ما مخالف دخالت در سوریه هستیم، تصریح کرد: تا زمانی که مساله سوریه؛ مساله داخلی باشد، مساله بدون مداخله خارجی ادامه پیدا خواهد کرد و ما در این روند از مردم سوریه حمایت می‌کنیم اگر بحث مداخله مطرح باشد ما با حضور نهادهای مختلف بین‌المللی از هلال احمر گرفته تا دیگر نهادها مخالف هستیم چون معتقدیم این مداخلات برای حذف سوریه از معادله سیاسی انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: ما در مقابل حملات اسرائیل هشدار می‌دهیم و به عنوان جبهه مقاومت در کنار مردم لبنان، سوریه و ایران خواهیم بود و اسرائیل باید بداند که این حمله در آینده نزدیک پاسخ داده خواهد شد.
نماینده عراق در جریان برگزاری این نشست در پاسخ به این سوال که حمله رژیم صهیونیستی و واکنش حاکمیت عراق به این حمله چیست، تصریح کرد: واضح‌تر از مواضع دولت نوری المالکی درمورد حمله اسرائیل به سوریه موضعی نبوده است. ایشان به طرز محکمی این حمله و تجاوز را محکوم کرده‌اند و بهترین پاسخ درمقابل این حمله همبستگی عملی و نه لفظی می‌باشد. امیدواریم محکومیت ازسوی دیگر کشورها ادامه داشته باشد.
نماینده بحرین در ادامه با تاکید براین نکته که مواضع اتخاذی ما برخاسته از حق تعیین سرنوشت دولت‌ها توسط خود آنهاست، خاطرنشان ساخت: درمورد سوریه هیچ رازی را مخفی نمی‌کنیم قطر و عربستان انواع سلاح‌ها را برای حمله به زنان و کودکان برای تروریست‌ها فراهم می‌کنند اما باید دانست که ما هرگونه مذاکره که به تروریست‌ها مشروعیت ببخشد را رد می‌کنیم.
احمدالچلبی(نماینده مردم عراق) در این نشست ضمن اشاره به اینکه ارتش آزاد عراق نامشروع است، عنوان کرد: برای همه روشن است که تشکیلاتی مثل تشکیلات ارتش آزاد عراق نامشروع است. عراق کنونی عراق دموکراتیک است و ارتش ملی و مردمی اجازه نمی‌دهد ارتش آزاد شکل بگیرد. بهترین جمله از نوری المالکی در این خصوص گفته شده است؛ هر بحرانی پیش می‌آید ما درون خود حل خواهیم کرد و آن را حل شده بیرون می‌دهیم.
رئیس کنگره ملی عراق با تاکید براینکه که اعتراض حق مسلم همه مردم است، اظهار داشت: اعتراض حق مسلم همه است و تمام شهروندان می‌توانند خواسته خود را بیان کنند ما سوار شدن معترضان بر موج درگیری‌ها را قبول نداریم و معتقدیم در عراق همه چیز تحت کنترل است.
وی در ادامه گفت: چیزی که ما در عراق دنبال می‌کنیم حفظ یکپارچگی تمام گروه‌هاست. در سوریه بشار اسد حکومتی تشکیل داده که از اکثریت این گروه‌هاست. ما در عراق از اکثریت هستیم و بر همین منوال دولت تشکیل داده‌ایم.
مشی کنونی ترکیه به متلاشی شدن سوریه منجر می‌شود
ابوشریف در ادامه ضمن ایراد انتقاد به نقش ترکیه در مساله سوریه مطرح کرد: ترکیه کشور مهمی است. مثلثی از ایران، ترکیه و کشورهای عربی برای حفظ منطقه وجود دارد و باید حفظ شود. به همین دلیل است که حفظ رابطه با ترکیه بااهمیت است. ترکیه برهه‌ای از زمان از مسیر منحرف شد. ترکیه می‌توانست راه‌حل مشترکی با ایران و و دیگر کشورها درخصوص سوریه اتخاذ کند اما مشی کنونی ترکیه به متلاشی شدن سوریه منجر می‌شود.
وی در ادامه گفت: این روند که ترکیه پی گرفته به نفع رژیم صهیونیستی است. زمانی که امر به معروف به فساد منتهی می‌شود باید از آن اجتناب کرد. نمونه این عملکرد ترکیه را ما می‌توانیم درخصوص پاکستان و افغانستان شاهد باشیم. سازمان‌دهی گروه‌ها علیه سوریه در ترکیه به ضرر ترکیه خواهد بود و همکاری ترکیه، ایران و بقیه کشورها بهترین راه‌حل مدنظر ماست.
کد مطلب: 21940
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *