۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۵
سخنگوی دولت عراق:

عراق در روابط خود با ترکیه تجدید نظر می کند

دولت عراق روز سه شنبه اعلام کرد به دلیل سفر اخیر احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به شهر کرکوک بدون اطلاع به بغداد، در روابط خود با آنکارا تجدید نظر می کند.


بغداد به سفر روز پنجشنبه داوداوغلو به شهر کرکوک که بر سر آن میان دولت بغداد و دولت محلی کردستان عراق تنش هایی وجود دارد، اعتراض کرده است.
علی الدباغ سخنگوی دولت عراق در بیانیه ای گفت : «شورای وزیران دولت تحولات اخیر را در روابط میان بغداد و آنکارا بررسی کردند و تصمیم بر آن شد که در آینده این روابط تجدیدنظر شود».
این مقام عراقی افزود : «شورای وزیران همچنین تصمیم گرفت کمیته ای به ریاست حسین شهرستانی معاون نخست وزیر برای تحقیق و بررسی شرایط سفر وزیر امور خارجه ترکیه به کرکوک تشکیل دهد و توصیه هایی در این زمینه به دولت ارائه کند».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، داوداوغلو در سفر به کرکوک با مسئولان این استان دیدار کرد بدون آنکه در مورد این دیدارها اطلاعی به بغداد بدهد. وی روز چهارشنبه با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق هم دیدار کرده بود.
رهبران کردستان عراق خواهان آن هستند که شهر نفت خیز کرکوک جزو یکی از شهرهای منطقه کردستان محسوب شود ولی مقامات دولت مرکزی در بغداد به شدت با این موضوع مخالفت می کنند.
صادر شدن نفت از منطقه کردستان عراق به ترکیه بدون اجازه دولت مرکزی در بغداد، بر تیرگی روابط بغداد و آنکارا افزوده است.
کد مطلب: 2200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *