۰
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۶
متکی:

مردم از بهم پریدن مسئولان خون دل می‌خورند

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه مردم همچون رهبری از اختلافات و بهم پریدن مسئولان خون دل می‌خورند، یادآور شد: ما معتقدیم که دین ما عزت و شرف ماست
به گزارش فارس، منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق کشورمان، امشب (سه‌شنبه) با حضور در مسجد ابوذر تهران به تشریح دستاوردهای ۳۴ ساله انقلاب اسلامی پرداخت.
متکی بر همین اساس اظهار داشت: اگر قبل از انقلاب یک جوان نخبه می‌خواست اختراعی را انجام دهد و تولید کشور را بالا ببرد، تحت تعقیب ساواک قرار می‌گرفت چرا که معتقد بودند صرفا آنچه که به ما دیکته می‌شود باید اجرا کنیم.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان بر همین اساس به ساخت هواپیمای ایرانی قاهر توسط متخصصان بومی ایرانی اشاره و تصریح کرد: در دوران شاه خط‌ مشی سیاسی مبتنی بر حمایت از سیاست اسرائیل بود در حالی که این رژیم ۵ میلیون فلسطینی را از کشورش اخراج کرده بود اما در عین حال اسرائیلی‌ها در کشور رسوخ داشتند.
وی به غرب‌زدگی شدید سیاسی و فرهنگی ایران در دوران شاه اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان دین یک امر شخصی قلمداد می‌شد و مانند همین مسیحیت اخیر که تحریف شده است، در سطح جامعه کارآمدی نداشت.
متکی با بیان اینکه امام(ره) در آن زمان که بالاترین قدرت کشور، کمترین اختیاری نداشت یک الگوی مستقل ارائه کردند و نه تنها برای مردم ایران بلکه برای همه مسلمانان الهام‌بخش بودند، افزود: امام ۱۵ خرداد ۴۲ همین آرمان‌ها را مطرح کرد اما منتشر نشد و از این رو مردم آگاهی نداشتند و ما نمی‌دانستیم که لازمه یک حرکت عمومی و انقلابی آگاهی مردم است.
وزیر دولت نهم با اشاره به نزدیکی و همدلی مردم در سال‌های دفاع مقدس ادامه داد: جنگ ۸ ساله ایران و عراق نخستین جنگی بود که دشمن نتوانست یک وجب از خاک ما را جدا کند با وجود اینکه همه دنیا با آنها بود؛ دشمنان حتی سیم خاردار و مواد اولیه ساخت خمیردندان را نیز تحریم کرده بودند اما ملت ایران از خود حماسه آفرید.
وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و خلق حماسه ۹ دی به معنای عدم وجود مشکلات و مطالبات نیست، تصریح کرد: هوشمندی مردم باعث شده که آنها مشکلات را از اصل انقلاب تفکیک کنند.
متکی با بیان اینکه مردم اجازه نمی‌دهندکه این انقلاب دشمن‌شاد شود، گفت: هرگاه مردم احساس تکلیف کنند به میدان می‌آیند و مصداق آن نیز انتخابات مجلس بود، درحالی که دشمنان تصور می‌کردند با حضور زیر ۳۰ درصد مشروعیت نظام زیر سؤال می‌رود مردم با حضور ۶۰ درصدی خود حماسه‌ای دیگر آفریدند.
وزیر امور خارجه سابق کشورمان با اشاره به فتنه ۸۸ و طمع دشمنان، یادآور شد: در آن زمان اوباما رئیس جمهور آمریکا که دو نامه به رهبری نوشته بود، بعد از انتخابات ۸۸ علیه ملت ایران موضع‌گیری کرد.
وی به خطبه تاریخی ۲۹ خرداد ۸۸ مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در آن نماز جمعه چارچوب و خط سیر کشور را مشخص کردند و فردای آن روز روزنامه‌های صهیونیستی اعتراف کردند که به دلیل اشراف رهبر ایران و تبعیت مردم نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند.
متکی با بیان اینکه هر مسئولیتی در جمهوری اسلامی مشروط است، خاطرنشان کرد: انقلاب ما اینگونه نبود که عده‌ای را بیرون کنید و به قدرت بچسبیم.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه پای این انقلاب آبرو گذاشته شده است، یادآور شد: نام هر کوی و برزنی در این کشور به اسم شهدا مزین شده تا ما آدرس اصلی انقلاب را فراموش نکنیم.
وی اسلام، مردم و رهبری را ۳ عنصر اصلی پیروزی انقلاب دانست و ادامه داد: تمام حوزه‌هایی که در ۳۴ سال گذشته گام‌های بلندی برداشته‌اند، نشانه کارآمدی نظام بوده و هرجا که به بیراهه رفته‌ایم ناشی از ناکارآمدی و تحلیل غلط بوده است.
متکی ادامه داد: خداوند قول قطعی نداده که ما هرگونه که رفتار کنیم، نظام را برای ما نگه دارد بلکه باید در راه خداوند مجاهدت کرد.
وزیر دولت نهم به انقلاب مصر توسط جمال عبدالناصر بر اساس نگاه‌های ناسیونالیستی و تبدیل شدن به یک قهرمان ملی اشاره کرد و افزود: پس از او انورسادات که همرزم عبدالناصر بود روی کار آمد و قرارداد ننگ‌آور کمپ دیوید را امضاء کرد تا اینکه رژیم مبارک فرو پاشید.
وی انحراف در رهبری یک انقلاب و انحراف مردم را از عناصر اصلی به انحراف کشیدن انقلاب‌ها دانست و تصریح کرد: اسلام تعارضی با ایران ندارد، اما برخی به گونه‌ای القا می‌کنند که می‌خواهند با حذف اسلام ایران را قرار دهند. درحالی که شاه و پسرش نیز همین کار را کردند اما ببینید که به کجا رفتند.
متکی انحراف در اعتقادات را بدترین نوع انحراف دانست و یادآور شد: امام فرمود که ملت ایران از مردم زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، بالاتر است درحالی که ایشان اهل مبالغه نبود.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه مردم همچون رهبری از اختلافات و بهم پریدن مسئولان خون دل می‌خورند، یادآور شد: ما معتقدیم که دین ما عزت و شرف ماست.
وی افزود: امام(ره) برای خود هیچ چیزی نمی‌خواست و حتی می‌گفتند که بجای امام به من خدمتگزار بگویید. بنابراین هیچکس به اندازه امام ملت را نشناخت و هیچکس به اندازه مردم امام(ره) را درک نکرد و رهبری هم امروز در همین جایگاه قرار دارند.
وی در پایان تاکید کرد: مردم امروز همان آرمان‌های انقلاب را دارند و برترین مفسر راه امام نیز مقام معظم رهبری است و ما باید با پذیرش مشکلات و واقعیات از این مرحله نیز عبور کنیم.
کد مطلب: 22006
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *