۰
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۳۸
زئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد:

تقاضای سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در گردشگری و صنایع دستی

زئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:۲۰ میلیارد دلار تقاضا برای سرمایه گذاری در گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.
تفاهم نامه صندوق توسعه ملی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات در بخش های گردشگری و صنایع دستی عصر امروز توسط حمید رضا فرزین؛مدیر عامل صندوق توسعه ملی و سید حسن موسوی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به امضا رسید.

سید حسن موسوی در این مراسم گفت: ایران سرزمین چهار فصلی است که شاید در گذشته دور استفاده زیادی از این ظرفیت های سرشار نشده که یکی از دلایل آن بهره مندی از ذخایر نفتی طی ۱۰۰ سال گذشته است.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی، موضوع گردشگری مورد توجه قرار گرفت و در دولت های نهم و دهم سرعت و شتاب بیشتری یافت.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد که مهم ترین معبر تحقق جایگزین مناسب برای نفت، توسعه گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: سالانه یک میلیارد نفر سفر خارجی در دنیا دارند که متاسفانه ما سهم چندانی نداریم که به همین منظور رشد ۱۵۰ درصدی در ورودی گردشگران به کشور را برای امسال هدف گذاری کرده ایم و برای صادرات صنایع دستی نیز به دنبال رشد ۳۰۰ درصدی صادرات در سال جاری هستیم.

موسوی با اشاره به اینکه در گام نخست ۵۰۰ میلیون دلار از ظرفیت های صندوق توسعه در بخش های گردشگری و صنایع دستی صرف خواهد شد، گفت: اگر بانک های عامل آستین همت را بالا بزنند زودتر از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه لازمه ورود گردشگر به کشور توسعه زیرساخت ها است، گفت: زیرساخت های موجود، امکان پذیرش ۷،۵ میلیون گردشگر خارجی را دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیارد دلار تقاضا برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری و صنایع دستی وجود دارد که این ۵۰۰ میلیون دلار بخشی از این نیاز را مرتفع خواهد کرد.

موسوی درباره سقف تسهیلاتی که به سرمایه گذاران از این منبع خواهند داد نیز گفت: بر اساس کار کارشناسی سقف تسهلات هر پروژه جداگانه مشخص خواهد شد.

وی درباره استفاده از بانک گردشگری در کنار ۱۱ بانک عاملی که در ارتباط با صندوق توسعه ملی هستند برای ارائه این تسهیلات، اظهار داشت: اگر این بانک در فهرست بانک های عامل صندوق توسعه ملی قرار گیرد از آن هم می توان استفاده کرد.
کد مطلب: 2207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *