۰
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶

شعار انتخابات خرداد ۹۲ مشخص شد

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی بر آن است که در ۲۴ خرداد ۹۲ انتخاباتی باشکوه ، قانونمدار و عدالت محور برگزار کند
ایسنا: سید صولت مرتضوی در نشست مشترک وزارتخانه‌های امور خارجه، کشور و دفاع که در حاشیه‌ی اولین نمایشگاه دستاوردهای نظام اسلامی در پرتو قانون اساسی برگزار شد، با گرامی‌داشت ایام دهه فجر گفت: این ایام فرصت مغتنمی است تا بخشی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون بیان شود.
وی افزود: بی‌تردید افزایش امنیت داخلی و اقتدار ملی ما سبب می‌شود که در عرصه‌ی بین‌الملل سربازان این عرصه، قدرت چانه‌زنی‌شان افزایش پیدا کند.
مرتضوی با بیان این که امام رضوان الله در جغرافیای سیاسی جهان طرحی نو درانداختند، اظهار کرد: اساسا ملت‌ها و دولت‌ها تا قبل از پیدایش جمهوری اسلامی ایران ناگزیر بودند که فشار قدرت را بپذیرند و برای تداوم حیات خود زیر چتر قدرت‌های غربی و شرقی ادامه‌ی حیات دهند و اگر کورسویی در کشوری برای بیان استقلال مطرح می‌شد یا توسط اجانب یا از سوی وابستگان به اجانب، انحرافی در خواسته‌هایش صورت می‌گرفت.
وی تصریح کرد:‌امام(ره) آمد و نظریه‌ای تحت عنوان نظریه‌ی جمهوری اسلامی یا همان حکومت دینی مبتنی بر آراء مردم و از سوی دیگر استراتژی کلان عدم وابستگی به قدرت را مطرح کرد که این رویکرد تبدیل به شعار محوری نه شرقی، نه غربی،جمهوری اسلامی شد.
معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد:‌جمهوری اسلامی ما که برگرفته از آموزه‌های دینی، آیات قرآنی، سیره نبوی و حکومت علوی بود، سبب شد که ملت‌های مظلوم جهان و رجال سیاسی دنیا از خواب غفلت بیدار شوند و از سوی دیگر در تفکر صاحبان زر و زور و قدرت و ثروت یک خانه تکانی عمیق را به وجود بیاورند.
مرتضوی درادامه با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران یکی از چالش‌های مهم و بزرگی بود که توانست در حکومت چندین ساله‌ی توام با خفگان اتحاد جماهیر شوروی اثر گذار باشد و در این زمینه پیش بینی‌های امام (ره)به منصه ظهور رسید خاطر نشان کرد: ازسویی دیگر جمهوری اسلامی ایران استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار را به لرزه در آورد.
وی در ادامه اظهار کرد: چنین تفکر نو وبدیع و اثرگذاری توانست سبب اقتدار، عظمت و شوکت ملت ایران باشد و همچنین تئوری جمهوری اسلامی توانست طرح نویی در خصوص مدیریت در جهان شکل دهد.
این معاون سیاسی وزیر کشور همچنین اظهارکرد:‌ نظریه جمهوری اسلامی حضرت امام (ره)سبب شد که ما به مولفه‌ای چون پشتیبانی ملی و حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف متکی شویم.
وی حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن وروز قدس را از جمله مولفه‌ها و پایه‌های اقتدار ملی برشمرد و گفت: حضور در صحنه انتخابات نیز از جمله این مولفه‌ها به شمارمی‌رود.
مرتضوی در همین راستا افزود: درطول تاریخ جمهوری اسلامی هم به طور کیفی و هم کمی تعداد انتخابات هایی که برگزار کرده‌ایم قابل مقایسه و اندازه گیری با سایر کشورها نیست.
وی آزادی درانتخابات را از جمله موارد مورد توجه در این زمینه دانست و اظهار کرد: همین که برخی وقت‌ها در انتخابات‌ها پدیده‌ای رخ می‌نماید و شخصیت‌هایی موفق به اخذ آرای مردم می‌شوند که در برخی پیش داوری‌ها و پیش بینی‌های رجال و جریان‌های سیاسی شاید محلی از اعراب نداشته باشند نکته حائز اهمیتی است.
وی با اشاره به مشارکت ۸۴ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز علی رغم این که‌ این انتخابات یک انتخابات پسافتنه بود و برخی به دنبال تحریم آن بودند، اما ۶۴درصد از مردم در این انتخابات شرکت کردند و به فضل الهی جمهوری اسلامی بر آن است که در ۲۴ خرداد۹۲ بار دیگر انتخاباتی باشکوه و قانون‌مدار و عدالت‌محور سر دهد و شعار مسئولین انتخابات هم امانتداری خواهد بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم دست‌مایه‌های سیاست داخلی و اقتدارو امنیت ملی ما سبب شود که سفیران ما در عرصه‌ی بین‌المللی بتوانند به فضل الهی قدرت اثرگذاری‌شان را افزایش دهند.
کد مطلب: 22194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *