; ?>; ?> صالحی از رهبر مخالفان اسد تمجید کرد - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۰

صالحی از رهبر مخالفان اسد تمجید کرد

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست سران کشورهای اسلامی در قاهره اعلام کرد که حکومت سوریه آماده مذاکره با مخالفان است.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی مصر " منا" صالحی که در حاشیه نشست سازمان همکاری های اسلامی به قاهره سفر کرده است با اعلام این موضوع به خبرنگاران گفت:" من فکر می کنم حکومت سوریه آماده مذاکره با مخالفان است."
صالحی با اشاره به نشست سران سه کشور ایران، ترکیه و مصر در مورد بحران سوریه در قاهره افزود:" ما امیدواریم این نشست در نهایت منجر به دست یابی به راه حلی برای بحران سوریه باشد ، ما خوش بین هستیم."
صالحی با تمجید از اظهارات اخیر احمد معاذ الخطیب رییس ائتلاف ملی مخالفان اسد ، گفت :" در نهایت حکومت سوریه با مخالفان باید مذاکره کنند."
گفتنی است معاذ الخطیب روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با بی بی سی ضمن تاکید دوباره بر پیشنهاد مشروط خود مبنی بر گفتگو با فاروق الشرع معاون رییس جمهوری سوریه در صورت آزادی زندانیان سیاسی اعلام کرد که تا روز یکشنبه بشار اسد مهلت دارد تا با آزاد کردن مخالفان از زندان، این پیش شرط وی را محقق کند.
معاذ الخطیب همچنین درباره دیدار خود با صالحی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که این دیدار با درخواست او انجام شده است.
الخطیب بابت این دیدار و نیز دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از سوی برخی از گروه های مخالف حکومت سوریه مورد انتقاد قرار گرفته است.
الخطیب رهبری مهم ترین مجموعه از مخالفان بشار اسد رییس جمهوری سوریه را بر عهده دارد . این مجموعه برای سرنگونی اسد تلاش می کند و از سوی بسیاری از کشورهای عربی و غربی به رسمیت شناخته شده است.
کد مطلب: 22196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *