۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۳
نماینده شوشتر خواستار شد؛

ممنوعیت بکارگیری القاب و اسامی مقدس برای نهادهای پولی

نماینده مردم شوشتر در مجلس با اشاره به اینکه نامگذاری اماکنی که ممکن است در آن بحث ربا وجود داشته باشد، با اسامی و القاب مقدس ائمه سنخیتی ندارد، گفت: مسئولین باید این مسئله را پیگیری کنند.

سید محمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: مقدس بودن ائمه نزد مردم، یک موضوع بدیهی است و از طرفی زمانی که نام ایشان بر زبان جاری گردد، مدام صلوات فرستاده می شود زیرا با بردن نامشان قداست و پاکی به اذهان مردم متبادر می شود.

نماینده شوشتر افزود : نامگذاری اماکنی که با نام این بزرگان متناسب هستند بدون اشکال بوده ولی نامگذاری اماکنی که ممکن است در آن بحث ربا وجود داشته باشد، سنخیتی ندارد.

وی تاکید کرد : شایسته نیست که این اسامی بر سر در سوپر مارکت ها یا موسسات باشد.

نماینده شوشتر ادامه داد: مسئولین باید این مسئله را پیگیری کنند و حتی بهتر است در این زمینه آئین نامه ها و بخش نامه هایی ابلاغ شود تا نامگذاری اسامی ائمه جزء نامهای ممنوعه برای برخی اماکن و نهادها محسوب شود.

بنابراین گزارش، حبیب برومند داش‌قاپو نماینده پارس آباد و بیله سوار نیز با ذکر این مطلب که البته در یک کشور اسلامی پایه و اساس باید الفاظ اسلامی بکار برده شود، اظهار داشت: موسساتی که از این اسامی استفاده می کنند باید پاسخگو باشند زیرا برخی ازا این موارد، بی احترامی به ائمه اطهار است.

وی افزود : زمانی که مجوزی برای تاسیس موسسه ای داده می شود، باید سعی شود که به موسسات مشکل دار ، مجوز داده نشود. عضو کمسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد : اگر مسئولین در این امر ، مسئولیت خویش را بهتر انجام دهند به طور قطع تخلفات نیز به حداقل خواهد رسید.

نماینده پارس آباد در خاتمه خاطر نشان کرد: به هر حال برای بنگاه های اقتصادی باید از اسامی پولی و مالی استفاده شود نه از نام ائمه و مقدسات.

کد مطلب: 2244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *