۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۹

ربوده شدن دختر دانشجوی ایرانی در مالزی

یک دختر دانشجوی ایرانی چند ساعت پس از ربوده‌شدن توسط دو مالزیایی با پرداخت ۲۰۰۰ رینگیت آزاد شد.
ایسنا: آسیه دختر دانشجوی ۲۷ ساله ایرانی در مالزی است که شنبه هفته گذشته و پس از این که در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های کوالالامپور پایتخت مالزی سوار بر یک تاکسی می‌شود، توسط آدم‌رباها دزدیده شده و پس از پرداخت ۲۰۰۰ رینگیت آزاد می‌شود.
عماد، برادر آسیه در تشریح این حادثه به ایسنا گفت: خواهرم روز شنبه به دیدار یکی از دوستانش در هتلی واقع در خیابان چانگکات (در یکی از شلوغ‌ترین مناطق کوالالامپور) می‌رود و به هنگام بازگشت حدود ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر مقابل هتل سوار بر یک تاکسی می‌شود.
وی افزود: پس از سوارشدن خواهرم در تاکسی و طی حدود ۱۰۰ متر راننده به بهانه خراب شدن موتور خودرو را متوقف کرده و پیاده می‌شود که در این هنگام فردی با چاقویی در دست درون خودرو آمده و هشدار می‌دهد که در صورت جیغ و داد خواهرم را خواهد کشت.
عماد که به همراه خواهرش جزئیات این حادثه را در اختیار پلیس و رسانه‌های محلی قرار داده است، می‌گوید: آن مرد فقط به دنبال پول‌های خواهرم بود، اما با جستجوی کیف پول زیادی پیدا نمی‌کند و تنها دو دستگاه تلفن همراهش را برمی‌دارد.
به گفته برادر قربانی، سارقان از خواهرش می‌خواهند تا با پدر ثروتمندش تماس گرفته و از او تقاضای ۱۰ هزار رینگیت (حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) پول نقد کند، اما وقتی متوجه می‌شوند که پدر وی در ایران است او را تهدید به فروش کلیه‌هایش می‌کنند.
در پی این اتفاق آسیه با برادرش که در زمان وقوع حادثه به یکی از شهرهای نزدیک کوالالامپور سفر کرده بود تماس گرفته موضوع را در میان می‌گذارد.
آدم‌ربایان که پول زیادی به دست نیاورده بودند تصمیم می‌گیرند تا چشمان آسیه را بسته و او را به مکان نامعلومی در حاشیه کوالالامپور منتقل کنند. آنان آسیه را به درون خانه‌ای برده و او را درون اتاقی حبس کردند. در آنجا آدم‌ربا‌یان از آسیه خواستند تا دوباره با برادرش تماس بگیرد، تماسی که باعث شد تا سرانجام آدم‌ربایان بپذیرند در قبال دریافت ۲۰۰۰ رینگیت آسیه را آزاد کنند.
پول توسط برادر آسیه به حساب بانکی‌اش واریز شده و آدم‌ربایان پس از برداشت پول آسیه را که حدود سه ساعت از دزدیده شدنش می‌گذشت در مقابل یک مجتمع مسکونی در حاشیه کوالالامپور رها می‌کنند.
آُسیه بسیار خوش‌شانس بود که توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد، حادثه‌ای که می‌توانست عواقب بسیار بدتری را به همراه داشته باشد. و در این میان باید دید که آیا پلیس مالزی که انتقادهای فراوانی به عملکرد آن وجود دارد خواهد توانست حادثه‌ای را که در مرکز شهر و در مقابل چشم هزاران تن و دوربین‌های مداربسته به وقوع پیوسته مدیریت کرده و عاملان این آدم‌ربایی را دستگیر و به سزای عملشان برساند.
در این راستا مرتضی جاویدان، کنسول ایران در مالزی به ایسنا گفت: موضوع را از طریق پلیس مالزی به صورت تلفنی و حضوری پیگیری خواهیم کرد تا انشالله به نتیجه برسد.
کد مطلب: 22564
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *