۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۷

برخی از روابط تهران-باکو ناراحت اند

روسای مجالس ایران و آذربایجان ضمن تاکید بر گسترش همه جانبه روابط خواستار هوشیاری دو کشور در خصوص توطئه ها در جهت مخدوش کردن روابط دو جانبه شدند.
مهر: علی لاریجانی که به منظور شرکت در اجلاس مجالس اکو به پاکستان سفر کرده است در حاشیه این اجلاس با اکتای اسداف همتای آذربایجانی خود دیدار کرد.
لاریجانی در این دیدار آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با آذربایجان را اعلام کرد.
رئیس مجلس اظهار داشت: متاسفانه همیشه افرادی هستند که دوست ندارند کشورهای همسایه با هم رابطه داشته باشند. ایران و آذربایجان از هرجهت به هم نزدیکی و پیوستگی دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما در زمینه پارلمانی نیز اشتیاق داریم با جمهوری آذربایجان رابطه داشته باشیم.
اکتای اسداف رئیس پارلمان آذربایجان نیز در این دیدار، ایران و آذربایجان را دو کشور دوست و برادر توصیف کرد و گفت: آذربایجان طولانی ترین مرزها را با ایران دارد.
وی با بیان اینکه ما خواهان توسعه روابط دو کشور هستیم گفت: همانطور که شما اشاره کردید عده ای از روابط خوب ایران و آذربایجان ناخشنودند در حالی که ما به پیشرفت روابط دو کشور معتقدیم .
اسداف اظهار کرد: برخی می خواهند میانه ما را به هم بزنند بر این اساس باید هوشیار باشیم و در نظر داشته باشیم چه کسانی دوست و چه کسانی دشمن هستند.
رئیس مجلس آذربایجان به مشترکات ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: ارزشهای مشترکی داریم. ایران و آذربایجان هم کیش و هم دین هستند و تمدن فرهنگی دیرینه ای نیز دو کشور دارند.
وی بر تقویت همکاری های دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط پارلمانی ایران و آذربایجان نیز خوب است.
اسداف گسترش روابط پارلمانی دو کشور بر اساس رفت و آمد هیات های پارلمانی دو کشور بخصوص انجمن دوستی پارلمانی ایران و آذربایجان را مورد تاکید قرار داد که لاریجانی نیز از همکاری های پارلمانی دو کشور استقبال کرد.
علی لاریجانی امروز به منظور شرکت در اجلاس مجمع مجالس اکو به اسلام آباد سفر کرد و ضمن سخنرانی در این اجلاس با مقامات پاکستانی و همتایان خود از کشورهای اکو دیدار و رایزنی خواهد داشت.
کد مطلب: 22566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *