۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۹

تکواندو در المپیک ماندنی شد

رییس فدراسیون جهانی تکواندو در نامه‌ای به روسای فدراسیون‌های عضو wtf با تاکید بر ادامه حضور تکواندو در بازی‌های المپیک، تداوم حضور این رشته به عنوان یکی از رشته‌های اصلی المپیک 2020 را تبریک گفت
به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، پیام دکتر "چونگ ون چوی" پس از آن انتشار یافت که کمیته بین المللی المپیک IOC در جلسه‌ای که در مقر خود در شهر لوزان سوییس برگزار شد، تصمیم گرفت که رشته تکواندو کماکان در میان رشته‌های المپیکی باقی بماند. این تصمیم در جلسه سپتامبر سال جاری میلادی در شهر بوینس آیرس پایتخت آرژانتین نهایی خواهد شد.
پس از حضور آزمایشی تکواندو در المپیک ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلون، این رشته رزمی در سال ۲۰۰۰ به طور رسمی وارد بازی‌های المپیک سیدنی شد، حضوری که در المپیک ۲۰۰۴ آتن، ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن نیز تداوم پیدا کرد.
در بازی‌های المپیک، مسابقات تکواندو در چهار وزن مردان و چهار وزن بانوان برگزار می‌شود و هر کشور می‌تواند با کسب سهمیه در دو مرحله از رقابت‌های گزینشی در هر بخش دو نماینده به بازی‌های المپیک اعزام نماید
در چهار دوره پیشین بازی‌های المپیک، تکواندو ایران موفق شد با سهمیه کامل در بخش مردان (دو سهمیه) حضور پیدا کند که نتیجه آن ۲ طلا و یک برنز توسط هادی ساعی، یک نقره توسط محمد باقری معتمد و یک برنز توسط یوسف کرمی بود.
کد مطلب: 22698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *