۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۶

قیمت خودرو در ایران واقعی نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت خودروها از نرخ واقعی آنها بسیار بالاتر است در حالی که باید ریشه‌ها و علل این گرانی‌ها مشخص شده و با عوامل آن برخورد شود.
به گزارش فارس، کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان صنعتی و اقتصادی در اردبیل اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را تقدیم هیئت رئیسه کردند تا به سرعت بستر و زمینه این تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی که به نظر می‌رسد هیچ پایبندی به تعهدات خود ندارند، صورت بگیرد.
وی به وضعیت نابسامان خودرو و مدیریت ناکارآمد این بخش اشاره کرد و افزود: آنچه که اسباب این تحقیق و تفحص را فراهم آورده است تعامل خودروسازان و قطعه‌سازان با هدف تولید محصولات با کیفیت پایین است که به نظر می‌رسد باید با چنین رویه‌ای غلط و سواستفاده‌هایی برخورد قاطع صورت بگیرد.
پیرمؤذن افزایش قیمت انواع خودروها را به دور از واقعیت و حرکتی کذایی توصیف کرد و ادامه داد: آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد پایین آوردن قیمت خودروها مطابق با افزایش معقول قیمت‌ها است که این روند نباید به صورت غیرعادی و غیرعرف ادامه پیدا کند.
این مسئول اظهار داشت البته ما با وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نشست‌هایی را داشتیم اما از جمع‌بندی نظرات آنها این‌گونه بر می‌آید که آنها سعی کردند همه اتفاقات را به گردن هم بیندازند و از قیمت‌گذاری واقعی طفره بروند.
وی با بیان اینکه نرخ‌های مصوب سازمان حمایت برای خودروهای داخلی نیز قابل قبول نیست، تصریح کرد: افزایش قیمت‌هایی که شرکت‌های خودروساز به عنوان یک ابزار به آن متوسل شدند نه معقول به نظر می‌رسد و نه واقعی.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ارزبری خودروهای ملی در حداقلی اشاره کرد و بیان داشت: دولت می‌تواند با یک سیاست‌گذاری صحیح و نشست با خودروسازان این روند فزاینده افزایش قیمت‌های خودروها را کنترل کرده و زمینه یک حرکت مثبت را بیش از گذشته فراهم آورد.
پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی و گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ مجلس و دولت مصمم هستند با ذخیره‌سازی‌ها و برخی اقدامات مثبت پیشگیرانه در یک ماه پایانی سال حداقل قیمت‌ها را کنترل کنند تا از بابت خرید مایحتاج ضروری، مردم دچار مشکل خاص نشوند.
این نماینده مجلس در پایان سخنان خود افزود: آنچه که در این زمینه یک اصل مهم و با اهمیت به نظر می‌رسد حرکت راهبردی است که دولت سعی می‌کند از این طریق اهدافش را پیاده کند.
کد مطلب: 23289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *