۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۰

تشدید گشت برخورد با گران‌فروشان

رییس تعزیرات حکومتی استان تهران از اجرای تشدید طرح مشترک گشت برخورد با متخلفان و گران‌فروشان خبر داد و گفت: پرونده گران‌فروشی پسته در سه ساعت به جمع‌بندی رسید.
ایسنا:ملکی در حاشیه بازدید از سامانه ۱۲۴ استان تهران که عصر امروز با حضور مرتضی تمدن، استاندار تهران و معاونان وی همچنین رییس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه در ماه آخر سال شهروندان خریدهای شب عید دارند، تعزیرات حکومتی نیز در راستای نظارت بیشتر بر تنظیم بازار، شعب ویژه‌ای را برای این ایام در نظر گرفته است.
وی افزود: این شعب در تعطیلات نوروزی نیز به صورت کشیک فعالیت خواهند داشت و هر نوع تخلف و گزارش ارسالی از گران‌فروشی و تخلفات را مورد بررسی قرار دهد.
رییس تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه طرح مشترک گشت برخورد با متخلفان و گران‌فروشان تشدید می‌شود، گفت: پرونده پسته طی سه ساعت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شده در مورد گزارشاتی که از تخلفات گران‌فروشی به تعزیرات می‌رسد، ضمن تسریع در بررسی‌ها و اعمال قوانین، هیچ اغماضی صورت نگیرد و متخلفان از جمله گران‌فروشان به ویژه احتکارگران و کسانی که از فروش اقلام مورد نیاز مردم امتناع می‌کنند، به اشد مجازات محکوم شوند.
وی با تاکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار با هدف تامین مایحتاج عمومی مردم، برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند، درباره کم‌فروشی نان و رسیدگی به تخلفات این حوزه نیز گفت: تعزیرات حکومتی هر نوع تخلف در حوزه گران‌فروشی یا کم‌فروشی، اقلام را بررسی می‌کند و با توجه به اینکه نان جزء مایحتاج روزانه شهروندان است، در این باره نیز رسیدگی‌ها را افزایش خواهد داد.
همچنین در این جلسه یدالله صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در آستانه سال جدید، تقاضای بازار افزایش می‌یابد، ایجاد فروشگاه‌های بهاره و جشنواره‌های فروش فوق‌العاده همچنین توزیع از طریق شبکه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار و سایر واحدهای صنفی را بخشی از برنامه‌های اسفند ماه عنوان کرد.
به گفته وی، امسال بیش از ۶۰۰۰ واحد صنعتی در سطح استان به فروش فوق‌العاده مبادرت کرده‌اند و با اطمینان می‌توان به شهروندان گفت که در زمینه کیف، کفش، پوشاک و سایر ملزومات، هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.
صادقی تصریح کرد: میانگین تخفیف در فروشگاه‌های بهاره و مراکز فروش‌های فوق‌العاده برای پوشاک ۲۵ درصد و اقلام توزیع شده در میادین نیز ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح نظارت ویژه بر بازار از اول اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ۹۲ اجرا می‌شود، به سامانه ۱۲۴ که رسیدگی به تخلفات گران‌فروشی اشاره کرد و گفت: از ساعت ۸ تا ۹ صبح اپراتورها پاسخگوی تلفن‌های این مرکز هستند و از ساعت ۹ شب تا ۸ صبح شکایت‌ها به این سامانه ضبط و روز بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به رشد گزارشات تخلف در اسفند ماه با توجه به افزایش تقاضا، گفت: به طور معمول این روند افزایشی در زمان بازگشایی مدارس ماه رمضان و همچنین اسفند ماه که آستانه سال جدید است، وجود دارد.
همچنین موسوی، معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به عملکرد ۹ ماهه سامانه ۱۲۴ در حوزه رسیدگی به تخلفات و شکایات، گفت: ۱۸۰ هزار مورد شکایت تلفنی، کتبی و حضوری در این مرکز ثبت شده که بیش از ۱۲۰ هزار شکایت از این تعداد مربوط به شکایت‌های تلفنی است و از این تعداد ۸۵ هزار مورد متخلف شناخته شده و از طریق بازرسی به تعزیرات معرفی شده است.
وی گفت: طی ۹ ماهه اول امسال بیش از دو میلیون بازرسی در سطح استان صورت گرفته که از این تعداد ۱۹۰ هزار بر اساس گزارشات بازرسان تخلف شناخته شده و پرونده آنها به تعزیرات ارسال شده است که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.
به گفته موسوی، در نیمسال گذشته ارزش ریالی برخورد با متخلفان حدود ۷۷ میلیارد تومان گزارش شده که این رقم در سال جاری به ۵۵۰ میلیارد تومان رسیده و افزایش ۶۱۵ درصدی را نشان می‌دهد، البته بخشی از این افزایش مربوط به نظارت بر ارز مرجع می‌شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین از ایجاد پایگاه‌های ویژه سربازرسی در مناطق ۲۲گانه تهران خبر داد و گفت: این اقدام با هدف کوتاه کردن زمان بررسی و نظارت صورت گرفته است.
کد مطلب: 23632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *