۰
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۸

مجلس در حمایت از کشتی بیانیه صادر کرد

بیانیه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در دفاع از جایگاه کشتی برای ادامه حضور در المپیک در مراسم افتتاحیه جام جهانی کشتی آزاد قرائت شد.
به گزارش فارس، پس از تکمیل شدن ظرفیت سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، بسیاری از علاقمندان پشت درهای بسته ماندند که با مساعدت مسئولان تا جایی که امکان داشت تماشاگران به داخل سالن هدایت شده و روی پله های ورزشگاه اسکان داده شدند. دیگر جای خالی در سالن ۱۲ هزار نفری وجود ندارد.
* بیانیه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی قرائت شد. در این بیانیه تأکید شده بود مجلس شورای اسلامی از جایگاه کشتی دفاع خواهد کرد و کشتی جایگاه خود را با اقتدار در المپیک حفظ خواهد کرد.
* هگه دوش، نماینده فیلا در رقابت های جام جهانی کشتی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی نیز با تشکر از میزبانی خوب ایران گفت: در روزها و ماه های آینده با شعار واحد برای تمام مسئولان کمیته بین المللی المپیک و اینکه کشتی نباید از این رقابتها حذف شود اتحاد و همدلی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.
* کشتی لوچو، کشتی سنتی مازندران توسط هنرمندان برای حاضران نمایش داده شد.
* در کشتی لوچو رسم است که به قهرمان یک عدد گوسفند اهدا می کنند. پس از نمایش مراسم کشتی سنتی لوچو امامعلی حبیبی قهرمان جهان و المپیک روی تشک آمد و هدیه قهرمان را به صورت نمادین اهدا کرد.
* بعد از اجرای نمایش کشتی لوچو نوبت به اجرای کشتی جوخه از کشتی های سنتی خراسان شمالی رسید که به اجرای نمایش برای حاضران پرداختند.
* موج مکزیکی تماشاگران در سالن کشتی گیران خارجی را به وجد آورده بود و با فیلمبرداری و همراهی با تماشاگران اشتیاق خود را نشان دادند.
* گروه دستان گویا با اجرای هنرمندان ناشنوا مانند افتتاحیه جام جهانی کشتی فرنگی به اجرای نمایش و سرود پرداختند.
* پس از مراسم افتتاحیه مسابقات عصر آغاز می شود که ایران در دیدار نخست به مصاف گرجستان و سپس در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف آمریکا خواهد رفت.
کد مطلب: 23707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *