۰
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۳
سلطانیه:

موفقیت گفت وگوها با آژانس منوط به حفظ فضای آرام همکاری است

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به تاکید آمانو بر ادامه گفت وگوها با ایران برای رفع ابهامات در گزارش اخیرش درباره ایران با بیان این که ایران نیز به ادامه گفت وگوها متعهد است خاطرنشان کرد که موفقیت فرآیند گفت وگوها منوط به حفظ فضای آرام کاری در آژانس است.
ایسنا: علی اصغر سلطانیه با اشاره به گزارش فوریه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران پیام اصلی این گزارش پس از ده سال بازرسی از تاسیسات، مواد و فعالیت های هسته یی ایران، انحراف نداشتن این فعالیت های و تاسیسات به سمت اهداف نظامی دانست و گفت: هم چنین آژانس در این گزارش تاکید دارد که غنی سازی در ایران بدون هیچ مشکی و با نظارت کامل آژانس ادامه دارد.
نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: غنی سازی تا غنای ۲۰ درصد بر اساس گزارش آژانس با هدف استفاده برای سوخت رآکتور تهران با موفقیت ادامه دارد که این نشان دهنده استفاده صلح امیز از غنی سازی از جمله برای تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران و نیز تامین رادیوایزوتوپ های مورد نیاز بیمارستان هاست.
وی گفت: مدیرکل در این گزارش بر تعهد آژانس به ادامه گفت وگو با ایران تاکید کرده و اعلام می کند که بدون هیچ گونه تزلزلی به گفت وگوها ادامه می دهد.
رییس هیات مذاکره کننده ایران با آژانس نیز بر ادامه گفت وگو با آژانس در جهت رفع ابهامات و اثبات بی اساس بودن ادعاها تاکید کرد و افزود: موفقیت گفت وگوها با آژانس به خودداری از مخدوش کردن فضای آرام همکاری در آژانس منوط است. توصیه می کنم برای موفقیت فرایند گفت وگوها میان ایران و آژانس از هرگونه جنجال سیاسی و تبلیغاتی جلوگیری شود
کد مطلب: 23733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *