۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۳

احتمال تعلیق عضویت رویانیان در فوتبال

رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ از احتمال تعلیق عضویت مدیران عامل دو باشگاه ملوان و پرسپولیس در فوتبال خبر داد.
فارس: حجت الاسلام علیرضا علیپور در مورد اظهارات محمد رویانیان مبنی بر تبانی در فوتبال گفت: آنچه اتفاق افتاده خلاف مقررات است زیرا طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعضای حقیقی و حقوقی فوتبال حق ندارند که علیه مسئولان برگزاری مسابقات، مربیان و بازیکنان و مدیران سایر باشگاه‌ها مصاحبه کنند. برای آخرین بار هم از آقایان خواهش می‌کنیم که در روش خود تجدید نظر کنند.
وی ادامه داد: امروز در خدمت قائم مقام باشگاه پرسپولیس بودیم و به او گفتم طبق قوانین هرگونه شائبه یا اطلاعاتی در مورد داور، کمک داور یا برگزاری مسابقه دارند باید با فرم‌های شماره ۵ و ۱۰ به سازمان لیگ بگویند اما منتقمی می‌گفت اصلا از وجود این فرم‌ها بی‌خبر است آن هم در حالیکه در سالیان گذشته نیز این فرم‌ها وجود داشته و باشگاه‌ها از آن استفاده می‌کردند و سازمان لیگ هم وظیفه دارد که ظرف مدت یک هفته پاسخ این فرم‌ها را به باشگاه ارسال کننده بدهد.
رئیس کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ در مورد مصاحبه رویانیان گفت: با وجود اینکه این مصاحبه خلاف مقررات است با این حال ما احترام گذاشته‌ایم و به باشگاه پرسپولیس نامه نوشتیم تا مستندات خود را به ما ارایه بدهد و اگر مدرکی در زمینه اظهارات رویانیان وجود دارد به سازمان لیگ بدهند تا ما آنها را بررسی کنیم. حالا در هر فرم و شکلی که خودشان دوست دارند این کار را بکنند.
علیپور در مورد اینکه رویانیان صراحتا فدراسیون فوتبال و عسگری را به تبانی متهم کرده است گفت: رویانیان یک سری کلی‌گویی‌ها کرده است و از باشگاه پرسپولیس می‌خواهیم که هر گونه مدرک یا مستنداتی دارند ارایه کنند و صرفا براساس حدس و گمان اظهار نظر نکنند. اگر سازمان لیگ را هم قبول ندارند به فدراسیون فوتبال مراجعه کنند. اگر هم می‌گویند این فدراسیون و سازمان لیگ را به طور کامل قبول ندارند که بحث دیگری است و می‌توانند به کنفدراسیون فوتبال اسیا یا فیفا بروند.
حجت الاسلام علیپور در مورد برخورد با این مصاحبه رویانیان گفت: بحث من فقط مربوط به شخص رویانیان نیست. با مدیران عامل دیگر هم که چنین حرف‌هایی می‌زنند برخورد می‌کنیم. با مدیرانی که اصرار بر نقض مکرر قوانین دارند برخورد می‌کنیم.
وی افزود: ابتدا از بالاترین مرجع باشگاه که رئیس هئیت مدیره آن است می‌خواهیم که اعلام کند حرف های این مدیران عامل موضع باشگاه است یا اظهار نظر شخصی؟ اگر اظهار نظر شخصی است که با آن فرد برخورد قانونی می‌کنیم. مثلا رویانیان و درودگر که چنین مصاحبه هایی را انجام می‌دهند ممکن است از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تعلیق شوند. اگر هم موضع باشگاه است که با آن باشگاه طبق قوانین برخورد خواهد شد.
علیپور تاکید کرد: البته از طریق دبیر سازمان لیگ ابتدا چنین مدیران عاملی را دعوت می‌کنیم تا مستندات‌شان را ارایه کنند اما اگر مدرکی نداشتند برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد. برخوردی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال هم آمده است.
کد مطلب: 24004
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *