۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۹

صفارهرندی:کابینه عراق قبل از تشکیل با رهبری هماهنگ شده

وزیر سابق دولت احمدی نژاد مشکل دولتمردان با احمدی نژاد را عدم همکاری با دیگران دانست و گفت: احمدی نژاد همه کسانی را که می توانستند کمک کنند از اطراف خود پراکنده کرد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در زمان بروز بحران است و ما وقتی می بینیم که یکی از گروه ها به روی کار می آید باید با او همکاری کنیم.
انتخاب: نشست هم اندیشی اساتید ظهر یکشنبه با حضور محمد حسین صفار هرندی در دانشگاه آزاد کرمانشاه و با حضور جمعی از اساتید این دانشگاه و نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و مجمع تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست محمد حسین صفار هرندی با ابراز خرسندی از توفیق حضور در استان کرمانشاه گفت: دوستان بنده را به عنوان مشاور رهبر دانستند اما اگر آحاد مردم را جزو مشاورین رهبر بدانیم من نیز جزوی از این مردم و مشاور رهبر هستم.
مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای عربی و توجه ویژه به مصر و تمایل مردم این کشور به ایجاد ارتباط با ایران گفت: دشمنان قصد دارند مانع ارتباط ایران و مصر شوند و ایجاد اختلافات و جریانات سوریه برای از بین بردن ارتباط ایران با مصر و ترکیه و..است و سوریه حلقه این ارتباط است.
وی افزود: ایستادن پای هرکدام از این مسائل برای ما موضوعیت پیدا می کند و ایران پای سوریه نمی ایستاد سوریه سقوط می کرد.
وی ادامه داد: سوریه اشتراکاتی با ایران دارد و اشتراک در عقیده مقاومت نمونه این اشتراکات است و اکثریت سوریه پای این نظام ایستاده اند و ایران راه حفظ کردن خود را به آنها آموخته است و ایران مدل جنگ بسیجی را به سوریه نشان داد.
وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمریکا تلاش های زیادی برای سقوط ایران کرد و عراق و افغانستان را وسیله سقوط ایران و رقم بالایی را هزینه این کار کرد.
وی افزود: آمریکا در این راه حدود ۴ هزار میلیارد دلار که یک چهارم بدهی های آمریکا به لحاظ اقتصادی است هزینه کرد، در واقع آمریکا هم اکنون به لحاظ اقتصادی سقوط کرده است.
هرندی ادامه داد: طبق نظرسنجی هایی که از کشورها صورت گرفته ۸۰ درصد از نظرسنجی ها حاکی از نفرت نسبت به آمریکاست و آمریکا نیز قصد دارد ایران را به سقوط بکشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون ایران به عنوان یک الگو در منطقه مطرح است به طوری که الان عراق در جریان های حکومتی بدون هماهنگی با رهبر معظم ایران کاری نمی کند، حتی کابینه عراق نیز قبل از تشکیل با رهبر ایران هماهنگ شده است.
وی افزود: این تصویر واقعی صف بندی هایی است که پس از انقلاب ایران در جهان بوجود آمد البته واقعیت هایی غیر قابل بیان نیز است و این تنها بخش آشکار قضایا بود که بخش پنهانی ای نیز پشت این داستان است.
صفار هرندی عدم تحول و تغییر در بحرین را با وجود نزدیکی تفکرات به آینده ی انقلاب مصر را عدم یکپارچگی این تحولات دانست.
وی افزود: دشمن وقتی فهمید که از کجا ضربه خورده قصد شد مانع بروز انقلاب های دیگری چون انقلاب ایران شود.
وی ادامه داد: عظمت و یکپارچگی انقلاب اسلامی ایران که به همت و درایت امام (ره) بود با وجود تنوع های فرهنگی و قبیله ای باعث تداوم این انقلاب شد.
هرندی تصریح کرد: امام هنرش این بود که همه گروه ها را با جلب اعتقادات دینی جذب کند .
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد ادامه داد: دشمنان در مقابل هیبت و رهبری امام (ره) حرفی برای گفتن نداشتند و امام (ره) طی رفراندومی همراهی مردم ایران با خود را به اثبات رساند و امام (ره) اینگونه حکومت کرد.
وی در بخش دیگر با انقلاب مصر گفت: در مصر یکپارچگی اسلام گراها شکستگی دارد و کسی که هم اکنون حکومت مصر را هداست می کند ظرفیت های امام (ره) را ندارد.
صفار هرندی افزود: از طرف دیگر غرب هوشیار شده و مانع می شود، و بر چند قطبی شدن انقلاب مصر تاکید دارد.
وی عدم چند قطبی شدن را از رموز تداوم و پایداری انقلاب ایران دانست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات آینده اشاره ای داشت و گفت: ما باید برای انتخابات آینده ابتدا به پاسخ این سوال ها که " ضرورت این مقطع زمانی کشور چیست؟" ، " نیازهای پیش روی کشور چیست؟" و " کشور در آینده با چه چالش هایی روبرو است ؟" پاسخ دهیم و انتخاب ما باید جوابگوی این سوالات باشد.
وی تصریح کرد: ممکن است برآورد ما از ۸ سال پیش رو توجه به مسائل اقتصادی، ایجاد روابط با جهان یا برآورد ما توجه به بحث جنگ نرم باشد لذا ما باید مصداق مناسبی را در این باره پیدا کنیم.
صفار هرندی تبعیت و پیروی از حکم رهبری را مهمترین کار در انتخاب مناسب دانست.
وی هم چنین همکاری گروه های داخلی در زمان انتخابات و پس از آن برای کشور ضروری دانست و گفت: هیچ یک از گروه های داخلی پس از انتخابات بدون کمک گرفتن از وفاداران دیگر گروه ها نمی توانند حکومت کنند.
وی ادامه داد: بعضی ها به دنبال دولت وحدت ملی بودند ، و دولت وحدت ملی تنها در زمان بروز اختلاف و اغتشاشات گروه ها به کار می آید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لزوم تشکیل دولت وحدت ملی در زمان بروز بحران است و ما وقتی می بینیم که یکی از گروه ها به روی کار می آید باید با او همکاری کنیم.
وی افزود: گروه های شرکت کننده باید از تمام ظرفیت ها برای اداره کشور استفاده کنند و نباید پیش و پس از انتخابات به تخریب یکدیگر بپردازند.
وی مشکل دولتمردان با احمدی نژاد را عدم همکاری با دیگران دانست و گفت: احمدی نژاد همه کسانی را که می توانستند کمک کنند از اطراف خود پراکنده کرد.
وی با اشاره به حربه های دشمنان در زمان انتخابات گفت: ابتدا باید از نگاه دشمن به انتخابات راهبردها را کشف کنیم و سه راهبرد از طرف دشمن وجود دارد .
صفار هرندی اولین راهبرد را جلوگیری از بحث انتخابات دانست و گفت: ما تجربه انتخابات زیر موشک را داریم و البته در سال ۸۲ در انتخابات مجلس هشتم اتفاقاتی افتاد که کروبی و خاتمی از رهبر خواستار لغو انتخابات شدند و شرایط کشور را برای برگزاری انتخابات نامناسب عنوان کردند.
وی افزود: در آن زمان تعدادی از استانداران، نمایندگان و مسئولین استعفا کرده بودند و اتحادیه اروپا نیز تهدید به نپذیرفتن نتیجه انتخابات و قطع رابطه با ایران کرد.
هرندی تصریح کرد: رهبری در آن زمان فرمودند این کارها برای به هم ریختن بیشتر کشور است و انتخابات باعث آرامش شده و با برگزاری آن از این بحران عبور می کنیم.
وی ادامه داد: پس از انتخابات و برگزاری آن به دستور رهبر معظم، اتحادیه اروپا به عنوان اولین گروه به ایران تبریک گفت.
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: جریان های انحرافی نقش زیادی در بوجود آوردن مشکلات در این مسیر دارند و آسیب های زیادی به دولت احمدی نژاد زده و هم اکنون حاشیه نشین دولت احمدی نژاد است.
وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرموده اند " یادتان باشد ما هیچ گاه انتخابات را تعطیل نکرده ایم" گفت: ما باید با بصیرت در صحنه انتخابات حاضر و هیچ حربه ای را به دست دشمنان ندهیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همانگونه که گفته شد همه گروه ها پیش و پس از انتخابات باید با یکدیگر همراهی کنند، برای مثال احمدی نژاد وقتی در انتخابات نظام پزشکی گفت این انتخابات باطل است چرا که برخی رد صلاحیت شده اند خود را در مقابل این جامعه قرار داد و انتخابات برگزار شد. در انتخابات نیز نباید با رد صلاحیت شدن برخی، آن را باطل بدانیم.
وی دومین راهبرد را تمایل نشان دادن به یکی از گروه های سلطه دانست و گفت: این دو راهبرد موازی هم است.
هرندی عدم توفیق دشمن و تکرار حادثه ۸۸ را دیگر راهبرد دشمن دانست و گفت: اگر در هیچ یک از راهبردها توفیق نیابند به سراغ تکرار حادثه ۸۸ می روند و با توسل جستن به انقلاب رنگی اختلال ایجاد می کنند.
وی ادامه داد: حادثه ۸۸ حدود ۸ ماه ما را معطل کرد اما امروز به لطف خدا شبکه سازی های آن ها قبل از پیوند به یکدیگر توسط دستگاه های اطلاعاتی قیچی می شود.
مشاور فرمانده کل سپاه در پایان نیروهای انقلابی را تشویق به فهم لحظه به لحظه و به روز کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که بصیرت ها باید به روز شود که این موضوع باعث می شود شبکه های فتنه قبل از پیوند از هم قیچی شود.
کد مطلب: 24005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *