۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۰

موج سوم ایدز همچنان در حال گسترش است

وزارت بهداشت با برنامه های کاهش آسیب توانست موج دوم ایدز را کنترل کند ولی گسترش موج سوم نگرانی جدید مسئولین است
به گزارش تسنیم ،دکتر عباس صداقت، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت گفت: تا پایان تابستان سال جاری حدود ۲۴ هزار مبتلا به HIV در کشور ثبت و گزارش شده است ولی بر اساس آمار تخمینی در کشور حدود ۹۰ هزار مورد ابتلا وجود دارد.
وی گفت: در موج اول ایدز، فرد ناخواسته به دلیل تزریق فرآورده های خونی آلوده مبتلا شد ولی موج دوم ایدز مربوط به رفتارهای خود فرد یعنی از طریق تزریق در اعتیاد و ارتباطات جنسی محافظت نشده است.
صداقت با بیان این که اگر کسی این دو رفتار را داشته باشد صرف نظر از این که چه شخصیتی و یا چه موقعیتی در جامعه داشته باشد در معرض ابتلا به این ایدز قرار می گیرد اظهار داشت: رنج سنی ابتلا به HIV در کشور ما بین ۲۵ تا ۳۵ سال است و این یک نگرانی بزرگ محسوب می شود که جوانان کشور در معرض خطر قرار دارند.
وی ادامه داد: ما توانستیم با همکاری سازمان های مختلف و برنامه کاهش آسیب ابتلا به HIV از طریق اعتیاد و تزریق تا حد بسیاری کنترل و مهار کنیم ولی هم اکنون با موج سوم یعنی انتقال از طریق روابط جنسی محافظت نشده در جامعه روبه رو هستیم که به سرعت در حال گسترش است .
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با بیان این که مردان هم در معرض موج سوم ایدز هستند خاطر نشان کرد: تنها با تقویت چارچوب های زندگی و جامعه، وفاداری همسران به یکدیگر و پرهیز از برقراری ارتباطات غیر اخلاقی دور از خانواده با شیوع ایدز مقابله کرد.
صداقت یادآور شد: در تمام نقاط کشور مراکز مشاوره بیماری های رفتاری وجود دارد که افراد می توانند با مراجعه به این مراکز هر گونه اطلاعات و مشاوره را دریافت کنند که البته باید توجه داشت که اطلاعات افراد به صورت محرمانه نزد مشاور محفوظ می ماند.
کد مطلب: 24038
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *