; ?>; ?> برگزاری تمام فرایند انتخابات آتی به صورت الکترونیکی - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۸
مشاور وزیر کشور خبر داد:

برگزاری تمام فرایند انتخابات آتی به صورت الکترونیکی

مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: همه فرایند انتخابات سال آینده به جز اخذ رای که نیازمند تجهیزات خاص است، به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
به گزارش فارس از زنجان، امیر شجاعان بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه دولت الکترونیک استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقداماتی که برای الکترونیکی کردن خدمات انجام شده است، اظهار داشت: با این اقدامات شاهد رشد روز افزون دولت و شهروند الکترونیک خواهیم بود.
وی به احصای خدمات قابل واگذاری به مردم اشاره کرد و افزود: همه خدمات قابل واگذاری به مردم واگذار می‌شود تا دولت به وظایف حاکمیتی و نظارتی خود بپردازد.
*محدود شدن خدمات قابل واگذاری
مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور با بیان اینکه هر چه قدر جلوتر می‌رویم کارهای قابل واگذاری محدودتر می‌شود.
وی از ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهرها به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: چشم انداز روشنی در ارائه خدمات الکترونیکی در کشور وجود دارد.
شجاعان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی پروسه طولانی دارد که تا سه ماه بعد از انتخابات هم ادامه می‌یابد.
*آغاز فرایند الکترونیکی انتخابات در کشور
وی به آغاز روند انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: بحمدالله فرایند برگزاری الکترونیکی انتخابات در کشور آغاز و تجهیزات آن تست شده است.
مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور تصریح کرد: همه فرایند انتخابات به غیر از اخذ رای صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وی از تهیه تجهیزات خاص برای اخذ رای به صورت الکترونیکی در برخی شهرها خبر داد و افزود: معلوم نیست اخذ رای به صورت الکترونیکی در کدام شهرها برگزار می‌شود چرا که نیازمند هماهنگی با شورای نگهبان است.
*پیشرفت‌های روز افزون کشور در عرصه الکترونیک
شجاعان با بیان اینکه دولت نهم و دهم پیشرفت‌های خوبی در حوزه فناوری داشته است، افزود: با تجربیات کسب شده سرعت پیشرفت کشور روز به روز سرعت می‌گیرد.
وی بر مصمم بودن مسئولان برای توسعه خدمات قابل ارائه از طریق الکترونیک تاکید کرد و گفت: با ساماندهی امور ارائه این خدمات در سال‌های آینده در سطح کشور افزایش می‌یابد.
مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشور ابراز امیدواری کرد، گسترش خدمات الکترونیک موجب توسعه دولت و شهروند الکترونیک در کشور ‌شود.
وی ‌بر مدیریت امنیت لازم در توسعه خدمات دولت الکترونیک در سطح کشور تاکید کرد و افزود: توسعه فناوری اطلاعات همراه با رعایت موارد امنیتی موجب پیشرفت خواهد شد.
شجاعان با اشاره به استعداد سرشار ایرانی در عرصه فناوری اطلاعات اضافه کرد: این استعداد موجبات شگفتی دنیا را فراهم کرده است.
کد مطلب: 24103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *