۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۸

تراکتورسازی نخستین گام را محکم برداشت

تراکتورسازی ایران با برتری ۳ بر یک برابر الجزیره امارات نخستین گام خود در رقابت‌ها‌ی لیگ قهرمانان آسیا محکم برداشت.
ایسنا: دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و الجزیره در حالی آغاز شد که هزاران تماشاگر هوادار تراکتورسازی از ساعت‌ها قبل از شروع بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) حضور پیدا کرده بودند. این هواداران پرشور با پیروزی تیم محبوب‌شان با خاطری خوش در ورزشگاه را ترک کردند و به جشن و پایکوبی پرداختند. در این بازی سیدصالحی (۳۵)، جواد کاظمیان (۵۹) و مسعود ابراهیم‌زاده (۸۰) برای تراکتورسازی و علی مبخوط برای الجزیره گل‌زنی کردند.
نیمه نخست:
دیدار دو تیم با حمله خطرناک مهمان اماراتی شروع شد. در حالی که تنها چند دقیقه از به صدا درآمدن سوت شروع بازی گذشته بود، مهاجم الجزیره می‌توانست دروازه تراکتورسازی را باز کند اما بی‌دقتی او باعث شد خطر از بیخ گوش تیم میزبان عبور کند.
پس از این حمله، تراکتورسازان نبض بازی را در دست گرفتند و با حمله‌های متعدد خود خطرساز شدند. فلاویو لوپز، سیدصالحی و ابراهیمی در فاصله دقیقه ۵ تا ۲۰ بازی بارها در موقعیت گل‌زنی قرار گرفتند، اما بی‌دقتی‌ آنها و واکنش‌های خوب دروازه‌بان الجزیره مانع باز شدن دروازه تیم اماراتی شد.
دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و الجزیره
دقیقه ۳۵، ابراهیمی از جناح راست دروازه الجزیره حرکت کرد و در حالی که به نظر می‌رسید با خطای مدافع حریف متوقف شده است، با نوک پا توپ را به یار هم‌تیمی‌اش رساند تا او هم با یک سانتر نرم و فنی توپ را به داخل محوطه جریمه هدایت کند. در این لحظه سیدصالحی با حرکتی سریع و به موقع خود را به توپ رساند و با ضربه سر محکم گل اول بازی را به ثمر رساند.
دقیقه ۴۰، الجزیره پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه مهاجم اماراتی آنقدر دقت نداشت که برای تراکتورسازی خطرساز شود.
دقیقه ۴۲، مهاجم الجزیره تقریبا با دروازه‌بان تراکتورسازی تک به تک شد اما مهدی ثابتی به زیبایی شوت او را مهار کرد.
نیمه دوم:
نیمه دوم هم با حمله غافلگیرکننده الجزیره شروع شد. مهاجم اماراتی با یک حرکت سریع وارد محوطه جریمه تراکتورسازی شد و به سمت دروازه شوت زد اما ثابتی به خوبی توپ را به کرنر فرستاد.
دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و الجزیره
دقیقه ۵۴، سیدصالحی در بهترین موقعیت گل‌زنی از ابتدای بازی تا این لحظه با دروازه‌بان الجزیره تک به تک شد اما با بی‌دقتی تمام توپ را از کنار دروازه به بیرون فرستاد تا آه از نهاد ۸۰ هزار هوادار تبریزی بلند شود.
دقیقه ۵۹، غریو شادی بار دیگر در ورزشگاه یادگار امام بلند شد. این بار مهدی کریمیان از میانه‌های میدان توپ را در اختیار گرفت و با عبور از سه مدافع حریف، آن را با پاس عرضی به کاظمیان در محوطه جریمه رساند. هافبک سرعتی تراکتورسازی هم از این فرصت نهایت استفاده را کرد و دومین گل تیمش را به ثمر رساند.
دقیقه ۶۶، الجزیره می‌توانست به اولین گلش دست پیدا کند. ضربه سر مهاجم اماراتی با برخورد به مدافعان به آرامی در دستان ثابتی قرار گرفت. دروازه‌بان تراکتورسازی هم بلافاصله توپ را به مهاجمان تیمش رساند و با این کار تیمش را صاحب فرصت خوبی کرد. سیدصالحی که به داخل محوطه جریمه نفوذ کرده بود، پاس عرضی هم‌تیمی‌اش را به سمت دروازه شلیک کرد اما توپ که به دروازه‌بان الجزیره هم برخورد کرده بود به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت.
دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی و الجزیره
دقیقه ۷۸، الجزیره بالاخره به گل رسید.
دو دقیقه بعد تراکتورسازی باز هم اختلاف را به دو گل رساند. این بار سیدصالحی پاس داد تا مسعود ابراهیم زاده، بازیکن تعویضی تراکتورسازی گل سوم تیمش را بزند.
دقیقه ۸۳، ابراهیمی داخل محوطه الجزیره سرنگون شد اما داور که اعتقادی به پنالتی نداشت به او کارت داد و او را که قبلا هم یک کارت زرد گرفته بود از بازی اخراج کرد.
کد مطلب: 24203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *