۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۸

اعتراض به افزایش قیمت بلیط قطار ورامین

بعد از ظهر امروز مسافران قطار تهران-ورامین در اعتراض به افزایش نرخ بلیت این قطار، حاضر به پرداخت بهای بلیت خود نشدند؛ رئیس قطار هم به دلیل عدم پرداخت نرخ بلیت، همه مسافران را پیاده کرد و اجازه سوار شدن به آنها نداد.
به گزارش فارس یکی از مسافران این قطار در این‌باره به فارس می‌گوید: نرخ بلیت ریل‌باس مسیر پیشوا - ورامین - تهران از چندی پیش افزایش یافت، تا جایی که نرخ ۵۰۰ تومانی بلیت ناگهان به ۱۰۰۰ تومان رسید.
بنا به گفته این مسافر از چند روز گذشته تاکنون با وجود رشد پلکانی قیمت بلیت این ریل‌باس، باز به ناگاه قیمت‌ها افزایش یافت و به ۱۵۰۰ تومان رسید.
وی تصریح کرد: مسافران امروز در اعتراض به این افزایش قیمت ناگهانی، اعلام کردند که قادر به پرداخت این نرخ‌ها نیستند و اصلاً پولی پرداخت نمی‌کنند.
این مسافر افزود: به دنبال اعتراض مسافران به رئیس قطار درباره این نرخ بلیت، رئیس قطار ابتدا با مردم درگیر لفظی شد اما این درگیری بالا گرفت.
وی اضافه کرد: رئیس قطار هم به دلیل آنکه مسافران نرخ بلیت خود را پرداخت نمی‌کردند در ایستگاه بهرام قطار را متوقف و همه مسافران را پیاده کرد.
وی با اشاره به اینکه تا این لحظه مسافران ۳ ساعت در ایستگاه بهرام معطل و سرگردان هستند و رئیس قطار هم اجازه ورود به قطار را نمی‌دهد، اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از مسافران سالخوردگان، زنان و بچه‌هایی هستند که تحمل سرما را ندارند و در ایستگاه سرگردان شده‌اند.
این مسافر گفت: مردم با پلیس راه‌آهن هم درباره رفع این مشکل صحبت کردند، اما نتیجه نداد و رئیس قطار به هیچ عنوان قانع نشد تا مسافران را به مقصد برساند.
این مسافر گفت: لحظاتی پیش مسئولان و رئیس قطار قصد داشتند با قطار خالی از ایستگاه خارج شوند اما مسافران اجازه ندادند.
وی افزود: تا این لحظه هیچ مسئولی برای رفع این مشکل اقدام نکرده است و کماکان مسافران در ایستگاه و روی ریل‌ها سرگردان هستند و این در حالی است که تجمع مسافران موجب اختلال در حرکت دیگر قطار‌ها هم شده است.
این مسافر افزود: رئیس قطار به هیچ عنوان حاضر به سوار کردن مسافران نیست و این در حالی است که این ایستگاه فاصله بسیار زیادی تا شهر‌های اطراف دارد و مسافران قادر نیستند جایی بروند و سرگردان شده‌اند.
‌بنابراین گزارش این موضوع را از مسئولان رجاء پی‌گیری کرد؛ شرکت رجاء در این‌باره اعلام کرد: افزایش نرخ بلیت‌ها قانونی بوده و طبق مصوبه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است؛ رئیس قطار هم اجازه ندارد پول بلیت را دریافت نکند.
بنابراین گزارش مسئولان رجاء، پی‌گیری‌های بیشتر در این‌باره را مرتبط با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دانستند.
کد مطلب: 24212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *