۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۹

افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز چهارشنبه پس از اتمام گفت‌وگوهای دو روزه ایران و ۵+۱ در قزاقستان قدری افزایش یافت و حدود ۱۱۳ دلار در هر بشکه معامله شد.
ایسنا:  بهای نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت افزایش در هر بشکه به ۱۱۲ دلار و ۹۵ سنت رسید.
نفت برنت روز گذشته با کاهشی بی سابقه ۱۱۲ دلار و ۴۱ سنت (پایین‌ترین قیمت از ۲۴ ژانویه تاکنون) معامله شده بود.
هم‌چنین نفت سبک آمریکا نیز با ۲۰ سنت افزایش ۹۲ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه معامله شد.
هری کلین‌گوریان تحلیلگر نفتی در لندن گفت: این مساله می‌تواند نتیجه گفت‌وگوهای ایران و ۵+۱ باشد. تنش‌های ژئوپلتیک با ایران به راحتی می‌تواند باعث افزایش قیمت‌های نفت شود.
تنش‌های موجود در خصوص برنامه‌ هسته‌ای ایران مدت‌هاست که باعث بالا‌ماندن قیمت نفت برنت بالای ۱۰۰ دلار برای تمامی ماه‌های سال ۲۰۱۲ و سال جاری شده است.
دوطرف توافق کردند که ماه آینده در سطح کارشناسی در استانبول دیدار کنند و هم‌چنین مذاکرات سطح بالایی را در ماه آوریل در قزاقستان داشته باشند.
قیمت نفت روز گذشته به دلیل نتایج نامشخص انتخابات ایتالیا و هم‌چنین بروز مجدد نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره بی‌ثباتی در اقتصاد منطقه یورو به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر رسید.
نفت برنت در اوایل ماه فوریه با رسید به بالاترین سطح ۹ ماهه گذشته حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شد اما به دلیل علائم مبنی بر بی‌ثبات ماندن اقتصاد جهانی مجددا کاهش یافته است و برخی تحلیلگران کاهش بیشتر قیمت‌ها را نیز انتظار دارند.
کریستوفر بلو تحلیلگر نفتی در لندن گفت: نفت برنت ممکن است تا ۱۱۰ یا ۱۰۸ دلار نیز پایین بیاید.
وی افزود: این روند کاهشی به دلیل تقاضای ضعیف اروپا و عدم کاهش تولید اوپک متناسب با تقاضا است.
قیمت‌های نفت روز گذشته به دلیل گزارش موسسه نفتی آمریکا که نشان‌دهنده افزایش کمتر از انتشار از انتظار موجودی نفت این کشور بود قدری بالا رفت.
موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ فوریه ۹۰۰۴ هزار بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران افزایش دو میلیون ۴۰۰ هزار بشکه‌ای این ذخائر را پیش‌بینی کرده بودند.
آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره موجودی نفت این کشور قرار است امروز منتشر شود.
کد مطلب: 24334
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *