۰
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۴

آملی لاریجانی:به امر حضرت آقا حرفی نزدم

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بداخلاقی اخیر، گفت: بنده در آن روز موظف به دفاع از خود بودم؛ اما به أمر حضرت آقا سکوت اختیار کرده و صحبتی نکردم.
به گزارش مهر، آیت الله آملی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی با علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات استان گلستان با اشاره به اینکه روحانیت در جامعه امروز مسئولیت های بسیاری را عهده دار است، اظهار داشت: یکی از جهات مسئولیت سنگین روحانیت، رساندن پیام دین به جامعه بوده که شما عزیزان نقش مؤثر و حیاتی در این زمینه داشته و باید مجاهدت ها در این راه انجام دهید.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی از ساختار خاصی برخوردار است که بنیان آن ولایت فقیه بوده و روحانیت در این نظام دخالت داشته و تأثیرگذار می باشد.
با فضای بسته نمی توان به شبهات پاسخ داد
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در دنیای امروز شبهات بسیاری وجود دارد که پاسخ آن باید به دست روحانیت به مردم عرضه شود، خاطرنشان ساخت: متأسفانه امروزه شبهات بسیاری نسبت به اصل دین، اجزای تدین و .... وجود دارد که با فضای بسته ۵۰ سال پیش حوزه های علمیه نمی توان به آنان جواب داد و باید بر حسب اقتضای زمان علوم را گسترش داده و با زبان روز به این شبهات پاسخ دهیم.
آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه روحانیون باید خود را مسلح به سلاح معارف دینی کنند، تصریح کرد: در کنار یافتن معارف و زبان روز، تخلق به اخلاق حسنه از مباحث بسیار ضروری است؛ چراکه جامعه عالم بی اخلاق را نپسندیده و پس می زند.
اخلاق در حوزه های علمیه جدی گرفته شود
وی با تأکید بر اینکه باید اخلاق در حوزه های علمیه جدی گرفته شود، ابراز داشت: آنچه که از یک روحانی انتظار می رود، تخصص نیست؛ بلکه اخلاق نیز بسیار مهم و ضروری است.
با کمبود قاضی مواجه هستیم
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه امروزه با کمبود قاضی مواجه هستیم، بیان داشت: بنده قائل به اجتهاد قاضی نیستم؛ چنانکه در گذشته نیز علمایی را داشتیم که قائل به اجتهاد نبوده اند.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: متأسفانه امروزه هجمه های بسیاری به قوه قضاییه وارد می کنند؛ اما سوال ما از این عزیزان این است که برای تربیت قاضی و کمک به قوه قضاییه چه کارهایی را انجام داده اند؟
وی با اشاره به اینکه در نظامی زندگی می کنیم که فقیهی عالم، عادل، متقی، جامع الشرائط و ..... را داراست، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ به میدان آمده و کارهای بزرگی را انجام دادند؛ اما سوال اینجاست که ما از خود به چه مقدار برای ایشان مایه گذاشته و کار کردیم؟
رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش بصیرت در دنیای امروز، خاطرنشان ساخت؟ اهمیت بصیرت در امور سیاسی کمتر از دیگر امور نیست و ما مسئولیت های بسیاری بزرگی در این زمینه داشته و توقعات بیشتری از ما می رود.
کد مطلب: 24418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *