۰
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۳
در گفتگوی تلفنی نتانیاهو با بان‌کی‌مون؛

سفر شما به ایران برای اجلاس عدم تعهد اشتباه بزرگی است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: سفر شما به ایران اشتباه بزرگی است حتی اگر این کار با حسن نیت انجام شود.
به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دبیر کل سازمان ملل خواست در اجلاس جنبش عدم تعهد که در هفته اول شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود، شرکت نکند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است شرکت بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل در این اجلاس به رژیم ایران مشروعیت می‌بخشد.

رژیم صهیونیستی از جهت‌گیری جنبش غیرمتعهدها در قبال موضوع فلسطین و حمایت این جنبش از به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل متحد نگران است.

رژیم صهیونیستی هفته پیش با کارشکنی در سفر هیئت‌های اعزامی برخی از کشورهای اعضای جنبش عدم تعهد که قرار بود با حضور در رام‌الله جلسه‌ای با تشکیلات خودگردان فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین داشته باشند این نگرانی را بروز داده بود.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از دفتر نتانیاهو خبر داد وی در یک گفتگوی تلفنی به بان‌کی‌مون گفت: «سفر شما به ایران اشتباه بزرگی است، حتی اگر این کار با حسن نیت انجام شود.»

وی افزود: «وقتی خبر سفر شما به کنفرانس جنبش عدم تعهد را شنیدم، بسیار متأسف شدم.»

نتانیاهو همچنین در این گفتگوی تلفنی به بان‌کی‌مون گفته است دلیلی نمی‌بیند او از کشوری که دولتش یهودستیز است و به صراحت اعلام می‌کند قصد دارد اسرائیل را نابود کند، دیدن کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود ایران یک نبرد تروریستی علیه اسرائیل به راه انداخته است و در جدیدترین حمله در فرودگاه بورگاس پنج توریست اسرائیلی را به قتل رسانده است.

در حادثه فرودگاه شهر بورگاس که یک ماه پیش اتفاق افتاد، یک دستگاه اتوبوس که سرنشینان آن به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی بودند، منفجر شد و پنج سرنشین اسرائیلی کشته شدند.

علی‌رغم اینکه مقامات رژیم صهیونیستی ایران را به این انفجار متهم کردند، مقامات بلغارستان اعلام کردند هیچ شواهدی از شرکت داشتن تهران در این انفجار حمایت نمی‌کند.

وی همچنین به بان‌کی‌مون گفته است حضور او درتهران آبرویش به عنوان دبیر کل سازمان ملل را خدشه‌دار خواهد کرد.

نتانیاهو در پایان این گفتگوی تلفنی گفته است: «آقای دبیر کل جای شما در تهران نیست.»

شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد اوایل شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
کد مطلب: 2464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *