۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲

اکران ۷ فیلم نوروزی قطعی شد

شورای صنفی نمایش اکران نوروزی ۷ فیلم «رسوایی»، «حوض نقاشی»،‌«تهران ۱۵۰۰»،‌«قاعده تصادف»، «رژیم طلایی»،‌«آقای الف» و «عشق» را رسما اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، حبیب کاوش سخنگوی این شورا درباره مصوبات نوروزی جلسه شورا که ساعاتی قبل به پایان رسید،‌بیان کرد: در این جلسه مقرر شد فیلم‌های «رسوایی» در گروه آفریقا، «حوض نقاشی» در گروه آزادی، «تهران ۱۵۰۰» در گروه استقلال، «قاعده تصادف» در گروه عصر جدید، «رژیم طلایی» در گروه قدس از ۲۳ اسفندماه به عنوان اکران نوروزی روی پرده بروند.
وی ادامه داد: همچنین مصوب شد فیلم سه بعدی «آقای الف» به عنوان برنامه ویژه نوروزی در تمام سانس‌های سالن ایوان شمس و سانس‌های فوق‌العاده سینماهای آزادی و فرهنگ اکران شود.
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اینکه گفته می‌شود فیلم خارجی «عشق» به کارگردانی میشاییل هانکه هم قرار است در نوروز روی پرده برود خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوب شد که پخش‌کننده این فیلم خارجی می‌تواند آن را به عنوان برنامه ویژه نوروز سینماها تنها در سانس‌های فوق‌العاده به نمایش درآورد و در این راستا پخش‌کننده می‌تواند قراردادهایی را با سینماهای مد نظرش منعقد کند.
کاوش در پایان درباره اکران نوروزی این نکته را خاطرنشان کرد که «قاعده تصادف» به شرط ارائه پروانه نمایش به عنوان فیلم نوروزی اعلام شده است.
گفته می‌شود پروانه نمایش «قاعده تصادف» تا بعد از ظهر امروز(۱۴ اسفندماه) صادر خواهد شد.
«حوض نقاشی» مازیار میری از جمله محصولات حوزه هنری است که توانست بالاترین رای تماشاگران را در سی‌و‌یکمین جشنواره فجر کسب کند. در این فیلم، شهاب حسینی‌، نگار جواهریان و فرشته صدر عرفایی ایفای نقش می‌کنند.
این فیلم درباره‌ی پدر و مادر معلولی است که با پسر سالم‌شان و زندگی اجتماعی‌شان با چالش‌هایی روبرو می‌شوند.
«رسوایی» جدیدترین فیلم مسعود ده‌نمکی است که در آن اکبر عبدی در نقش یک روحانی به ایفای نقش می‌پردازد.
از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان از: الناز شاکردوست، محمدرضا شریفی‌نیا،کامران تفتی، اسماعیل خلج، مریم کاویانی، امیردژاکام،امیر نوری، تینا آخوندتبار، مهسا کامیابی، محبوبه بیات نام برد.
در خلاصه داستان «رسوایی» آمده است: «افسانه دختر بدنام محل که مورد توجه همسایه‌ای از است به علت بدهی‌های خود و پدرش تحت فشار و در آستانه فروپاشی کامل اخلاقی است. او پس از ربودن سفته‌های پدرش به هنگام فرار با حاج یوسف روحانی زاهد محل برخورد می‌کند. حاج یوسف در مسیر کمک به افسانه دچار مصائبی می‌شود.»
انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» اولین فیلم بلند سینمایی بهرام عظیمی است. این انیمیشن سینمایی که در جشنواره سی‌ام فجر به نمایش درآمد، داستانی فانتزی دارد و از تصویر‌سازی چهره‌هایی مانند بهرام رادان‌، مهران مدیری‌، گوهر خیراندیش‌، محمدرضا شریفی‌نیا، ‌حبیب رضایی و... بهره برده است.
این فیلم روایتی فانتزی از شهر تهران در سال ۱۵۰۰ است.
فیلم «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی که مضمونی طنز در فضای اجتماعی دارد به موضوع مهریه‌های سنگین و غیرمعقول می‌پردازد. مهدی هاشمی، مریلا زارعی و امین حیایی بازیگران اصلی «رژیم طلایی» هستند.
«آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌کنندگی اصغر شرفی‌کیا نخستین فیلم سه بعدی ایران است که با استفاده از تکنولوژی «پارالاکس شوتینگ» با استفاده از دستگاه‌های داخلی و با فرمول انحصاری تولید شده است.
در این فیلم «پوریا پورسرخ» ایفای نقش «آقای الف» یعنی شخصیت اصلی داستان را برعهده دارد و لیلا اوتادی، مهران رجبی، حسام شجاعی، نیما شاهرخ شاهی با معرفی شاهین نجومی و با حضور مهدی مقدم (خواننده پاپ) ایفای نقش کرده‌اند.
فیلم «عشق» برنده نخل طلای کن، اسکار بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلم و بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب امسال، روایتگر داستان یک زوج سالخورده با بازی «ژان لوییس ترینتیگنانت» و «امائوئله ریوا» دو معلم بازنشسته موسیقی است که عشق واقعی میان آن‌ها با سکته یکی از آن‌ها که به ناتوانی جسمی تدریجی وی می‌انجامد، مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
عوامل سازنده فیلم سینمایی «عشق» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: میشاییل هانکه، بازیگران: ژان‌لویی ترنتینیان (ژرژ)، امانوئل ریوا (آن)، ایزابل اوپر (اوا)، ویلیام شیمل (ژئوف).، مدیر فیلمبرداری: داریوش خنجی، تدوین: نادین میوز- مونیکا ویلی، محصول ۲۰۱۲اتریش، فرانسه، آلمان.
بازدید از صفحه اولارسال به دوستان نسخه چاپی 
کد مطلب: 24813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *