۰
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰

"فريد زكريا" از كار معلق شد

فريد زكريا، ستون نويس اصلي مجله تايم و مجري تلويزيوني شبكه خبري سي.ان.ان به دليل كپي‌برداري چندين پاراگراف از نوشته يك نويسنده ديگر براي ستون خود، عذرخواهي كرد اما فعاليتش در تايم و سي‌ان‌ان به حالت تعليق درآمد.
به نقل از خبرگاري آسوشيتدپرس، فريد زكريا روز جمعه در بيانيه‌اي اعلام كرد: من يك اشتباه وحشتناك مرتكب شده‌ام. اين يك خطاي جدي و فاحش است و اولين و آخرين خطاي تمام زندگي من خواهد بود.

"علي زلنكو"، سخنگوي مجله تايم نيز در بيانيه‌اي مجزا اعلام كرد كه مجله عذرخواهي زكريا را پذيرفته اما براي انجام بررسي‌هاي بعدي، براي مدت يك ماه ستون وي را گرفته است.

اين مقام مسئول افزود: آنچه كه زكريا انجام داده نقض استانداردهاي ستون نويس‌هاي مجله تايم است چرا كه نوشته‌هاي يك ستون نويس در اين مجله هم بايد حقيقي و هم اصل باشد. عقايد و ديدگاه‌هاي آنها و كلماتشان بايد مال خود ستون نويس باشد نه متعلق به ديگري.

گزارش‌هاي رسانه‌اي مبني بر اين است كه در ستون نوشته شده توسط زكريا، در مجله تايم در ۲۰ اوت در مورد "كنترل حمل سلاح" و پاراگراف‌هاي مقاله پروفسور "جيل لپور" از دانشگاه تاريخ‌ هاروارد كه در مجله نيويوركر ماه آوريل چاپ شده، هم‌خواني‌هايي وجود دارد.

در ستون زكريا با عنوان "پرونده كنترل حمل سلاح"، وي يكي از پاراگراف‌هاي خود را با جملاتي مشابه مقاله استاد دانشگاه هاروارد آغاز كرده كه وي در مجله نيويوركر در ماه آوريل به چاپ رسانده بود.

زكريا در بيانيه خود "رك و صريح" از اين استاد دانشگاه، از سردبير و خوانندگانش عذرخواهي كرده است.

از سوي ديگر جنيفر دارگان، سخنگوي سي‌ان‌ان نيز اعلام كرد: سي‌ان‌ان فعاليت زكريا را به حالت تعليق درآورده است تا كارهايش را بازبيني كند.
کد مطلب: 2485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *