۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۶

سعیدی‌کیا:دولت یازدهم فرصت‌های بی‌نظیری دارد

محمد سعیدی کیا با بیان اینکه گروه‌گرایی در انتخاب افراد کابینه احتمالی بنده جایی ندارد، تاکید کرد: کابینه انقلاب اسلامی باید یک انسجام ملی در کشور به وجود بیاورد تا مانند روزهای نخستین انقلاب کارها را به پیش ببریم
فارس: محمد سعیدی‌کیا اظهار داشت: من از نخستین انتخابات جمهوری اسلامی به نوعی حضور داشتم، بعضی اوقات پای صندوق رای بودم و برخی اوقات در هیئت اجرایی فعالیت کرده‌ام و به تجربه و یقین مشاهده کرده‌ام که همیشه انتخابات آزاد بوده است.
وی تصریح کرد: انتخابات غیرآزاد معنی ندارد چرا که انتخابات همیشه آزاد بوده است و این جفا به کشور و به شعور مردم است که بگوئیم انتخابات آزاد نبوده است.
نظرسازی‌ها درباره مشارکت مردم دنباله بحث «انتخابات آزاد» است
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه ابراز داشت: مبدا فتنه ۸۸ نیز بیگانه‌ها و رسانه‌های آنان بودند و همین حالا نیز نظر‌سازی و جوسازی را شروع کرده‌اند.
وی ادامه داد: فتنه با اشتباهاتی در داخل کشور توام شد اما معنای آن این نیست که تمام کسانی که به طور مسالمت‌آمیز اعتراض خود را مطرح کردند آشوبگر بودند.
سعیدی‌کیا اضافه کرد: یک عده آشوبگر و مخالفان سابقه‌دار انقلاب و نظام در بستری که بیگانگان آماده کرده بودند بر آتش فتنه دمیدند و عده‌ای نیز در این میان فریب خوردند.
بحث اصلاح‌طلبان بر سر چگونه آمدن است
این فعال سیاسی در ادامه درباره حضور یا عدم حضور گروه‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف می‌آیند و به هیچ وجه از نیامدن فلان گروه یا جریان نمی‌توان سخن گفت.
به گفته وی، بحث گروه‌ها و جریانات سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان بر سر آمدن و نیامدن نیست بلکه بر سر چگونه آمدن است.
پافشاری بر اصول علت نبودنم در دور دوم دولت‌ها‌
سعیدی کیا در ادامه این گفت‌و‌گو ابراز داشت: خداوند به من توفیق داده که از پیش از انقلاب مشی ویژه‌ای برای خود داشته و در انقلاب آن را تقویت کرده و با لطف الهی در فراز و نشیب‌ها نیز حفظ کرده‌ام.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: با حفظ همان مشی انقلابی با دولت‌های مختلف کار کرده‌ام.
‬وزیر راه و ترابری دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی افزود: ‬در دولت دوم میرحسین موسوی و در دوره‌های اول سه دولت بعدی حضور داشته‌ام.
وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی تصریح کرد: بنایی برای تقابل نداشته و همواره بر محور تعامل جلو رفته‌ام اما اینکه در دور دوم دولت‌ها نبودم شاید به این علت بوده که مشی خود را حفظ کرده‌ و حاضر به عدول از یک سری اصول نشده‌ام.
سعیدی کیا اضافه کرد: حاضر نیستم برای اینکه بمانم اصول اعتقادی خود را زیر پا بگذارم.
مردم را می‌شناسم و آنان نیز مرا می‌شناسند
وی همچنین گفت: از پیش از انقلاب و پس از آن چند دهه است که کار سیاسی انجام می‌دهم و به تمام نقاط کشور بارها سفر کرده‌ام.
سعیدی کیا افزود: به فارس بیشتر از ۴۰ بار آمده‌ام که سفر من تنها به شیراز نبوده بلکه به شهرستان‌ها و روستاهای این استان نیز رفته‌ام.
وی خاطرنشان کرد: در وزارت راه که مسئولیت راه روستایی را بر عهده داشتم، بنیاد مستضعفان نیز در استان‌های مختلف و از جمله فارس واحدهای اقتصادی داشت و بنده افتخار خدمت در آن را یافتم.
این فعال سیاسی اضافه کرد: جهاد سازندگی نیز در روستاها فعال بود و از آن مقطع نیز دامداری‌های مختلف فارس را از نزدیک بازدید کرده‌ام.
وی همچنین تصریح کرد: در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت مسکن و شهرسازی نیز بنابر ماموریت‌های مختلف تمام شهرها و روستاهای کشور را دیده‌ام.
سعیدی کیا تصریح کرد: شناخت من نسبت به کشور و شناخت نسبی مردم از من پتانسیلی است که برای خدمت وجود دارد.
وی افزود: بسیاری از همکاران، یاران و دوستان ما در وزارتخانه‌های مختلف حضور دارند و جوان‌‌ترها نیز صحبت ما را در نهادهای مختلف شنیده‌اند.
حزب من یاران و دوستانم در سراسر کشور هستند
این کاندیدای انتخابات در ادامه در مورد اینکه بدون پشتوانه گروهی چگونه قصد رقابت در انتخابات را دارد، گفت: این تعداد یاران جمعی که در سراسر کشور تماس می‌گیرند و برای همکاری اعلام آمادی می‌کنند برای ما پشتوانه است.
وی ادامه داد: برخی از دوستان نیز که در دولت فعال هستند، برای همکاری منع قانونی دارند اما حمایت معنوی خود را اعلام می‌کنند.
نتیجه رای‌گیری روز رای‌گیری معلوم می‌شود
وی در مورد احتمال پیوستن خود به ائتلافی خاص یا کنار کشیدن به نفع رقیبی همسو گفت: نتیجه رای‌گیری روز رای‌گیری معلوم می‌شود و نظرسنجی‌ها مبنی بر اقبال مردم به این یا آن کاندیدا یقینی نیست، بنابراین تا پایان کار در خدمت مردم هستم.
دولت یازدهم فرصت‌های بی‌نظیری دارد
وی درباره فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی دولت یازدهم در صورت انتخاب خود گفت: دولت یازدهم فرصت‌های بسیاری برای خدمت به مردم و اعتلای کشور دارد.
سعیدی کیا تصریح کرد: اگر با مردم صادقانه برخورد کنیم پاسخ ما را به خوبی می‌دهند.
وی ادامه داد: ما کف وظیفه خود را انجام دهیم مردم سقف قدردانی را انجام می‌دهند.
وزیر کابینه نهم بیان کرد: باید با مردم صادقانه حرف بزنیم، صادقانه قول بدهیم و در حد توان خدمت کنیم، حدی که البته تا نامتناهی خلیفه الهی انسان ادامه دارد.
نظر مردم را نسبت به شیوه ادامه هدفمندی می‌پرسیم
وی بیان کرد: تمام آنچه که دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی به مردم قول داده‌اند و عملیاتی شده امکان متوقف شدن ندارد.
سعیدی‌کیا تصریح کرد: اگر با کار کارشناسی به لزوم متوقف شدن طرحی رسیدیم باید در یک فرصت زمانی مشخص جایگزینی مناسب و مورد پسند مردم پیدا کنیم.
وی افزود: قول هدفمندی یارانه‌ها نیز به مردم داده شده و نمی‌شود آن را متوقف کرد اما روش اجرای آن قابل تجدیدنظر است.
سعیدی‌کیا بیان کرد: نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها شیرینی اولیه آن را در کام مردم تلخ کرد.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم باید با اعتماد به مردم و کارشناسی دقیق جایگزین‌های مناسب ادامه طرح هدفمندی را بررسی کرد.
این فعال سیاسی در ادامه اظهار داشت: در تمام مراحل باید نظر مردم پرسیده شود و نباید در مسئله‌ای که به زندگی هر روز ملت ارتباط دارد نظرات در حلقه‌های بسته گرفته شده و تنها نتایج با آنان درمیان گذاشته شود.
کابینه انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهم
سعیدی کیا در ادامه ابراز داشت: در صورت انتخاب تمام ظرفیت‌های کشور و وفاداران به انقلاب اسلامی که کارآمدی داشته باشند در کابینه جای دارند.
وی ادامه داد: گروه‌گرایی در انتخاب افراد کابینه احتمالی بنده جایی ندارد و افرادی که در عمل وفاداری خود را به انقلاب ثابت کرده‌اند متناسب با تجارب و تخصص خود می‌توانند در کابینه جا داشته باشند.
سعیدی‌کیا تصریح کرد: کابینه انقلاب اسلامی باید یک انسجام ملی در کشور به وجود بیاورد که از این پراکندگی‌های فعلی و دلخوری‌ها نجات پیدا کنیم و مانند روزهای نخستین انقلاب با شور و نشاط و روحیه انقلابی کارها را به پیش ببریم.
وی سخنان خود را در آرامگاه حافظ با این شعر از حضرت حافظ آغاز کرد که «دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن، در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن» و در ادامه با ابیاتی از سعدی سخنان خود را به پایان برد، « ایهاالناس! جهان جای تن‌آسانی نیست، مرد دانا به جهان داشتن ارزانی نیست، سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی، به عمل کار برآید به سخندانی نیست.»
کد مطلب: 24863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *