۰
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۹

سرانه انرژی در ایران ۳ برابر متوسط جهانی است

استاد دانشگاه کوینیزلند استرالیا گفت: سرانه انرژی در کشور ایران سه برابر متوسط جهانی و ۱۳ برابر ژاپن است.
به گزارش فارس حمیدرضا رونق امروز در همایش کنگره بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مهندسی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موارد لزوم صنعتی‌سازی ایده‌های مهندسی در بخش عمران افزایش جمعیت، گسترش بافت فرسوده و نیاز به بازسازی آن است.
وی افزود: صنعت آشکار در ساخت‌ و سازهای جدید بیشتر در خارج از حوزه اقتدار نظام مهندسی است و لازم است که یک مبدأ صنعت و عنصری در مسیر ایجاد شود.
استاد دانشگاه کویینزلند استرالیا با اشاره به اینکه بلایایی طبیعی هر چند سال یک بار گریبان‌گیر کشورها می‌شود، تصریح کرد: ائتلاف بخش قابل توجهی از سرمایه در گردش در بخش ساختمان بوده اما به دلیل طولانی بودن روند ساخت آنها به تأخیر می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در ایران سه برابر متوسط جهانی است، ادامه داد: مصرف سرانه انرژی در کشور ایران پنج برابر اندونزی، چهار برابر هند و کانادا، دو برابر چین، ۱۳ برابر ژاپن و هشت برابر اروپا است.
رونق ادامه داد: با وجود چنین وضعیتی ایران باید برای گسترش صنعت ساختمان به سمت سیستم نوین ساختمان سازی (LSF) برود.
وی اضافه کرد: اطلاع از نحوه طراحی و اجرای این سیستم قابل تسهیل توسط نظام مهندسی باید انجام شود.
استاد دانشگاه کویینزلند استرالیا گفت: البته هنوز در کشور ایران چنین فناوری مرسوم نشده است، اما به تازگی در بخش قانون گذاری کشور آیین‌نامه‌ای توسط مرکز تحقیقات و نظارت راهبردی به چاپ رسیده است.
وی به اهمیت ساخت سازه‌های جدید در ساختمان سازی اشاره و تاکید کرد: جای درس LSF (سیستم نوین ساختمان سازی) در دانشگاه‌های ما خالی است و لازم است که کتاب طراحی مناسب و آزمایشگاه سازه برای دانشگاه‌ها فراهم شود.
کد مطلب: 24962
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *