۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۹

مشکل خانه سینما به دفتر ریاست‌جمهوری کشیده شد

هیات مدیره خانه سینما در نامه‌ای به رئیس جمهوری تاکید کردند مادام که مدیران و مسئولان سینمایی فعلی بر مسند نشسته باشند امیدی به عافیت در کار اصناف سینمایی نیست.
به گزارش مهر، در متن این نامه آمده است: با سلام و احترام، ضمن تقدیم گزارش نمایندگان خانه‌ سینما در هیأت هفت نفره اصلاح اساسنامه، به آگاهی می‌رساند در پی ملاقات هیات مدیره و جمعی از روسای صنوف سینمایی با حضرتعالی به منظور حل مشکل خانه‌سینما و توصیه آن جناب مبنی بر رفع بهانه‌تراشی‌های موجود پیرامون اساسنامه خانه‌ سینما، هر چند گله‌مندانه گفته شد "که ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش"، اما به احترام توصیه موکد ریاست شورایعالی سینما با حسن نیت در این راه قدم نهاده شد.
به گواه گزارش مکتوب جناب آقای مسعود جعفری جوزانی (نماینده محترم ریاست جمهوری در هئیت هفت نفره) این حسن نیت تا پایان محفوظ ماند.
گمان می‌رفت با تقدیم نسخه اصلاح شده اساسنامه و تصویب آن بر پایه راهکار پیشنهادی حضرتعالی؛ تحقق وعده حل مشکلات خانه سینما از هر زمان دیگری نزدیکتر باشد. اما با اظهار نظرهای ریاست محترم سازمان سینمایی در برنامه بیس و سی شبکه دوم سیما مورخ ۱۴/۱۲/۱۳۹۱ گویی امور به مدار سابق خود بازگشته است. ابراز این نظرات در تناقض کامل با هدف تشکیل هئیت اصلاح اساسنامه است که نمایندگان سازمان سینمایی در آن حضور و مشارکت داشته‌اند.
از ظواهر چنین برمی‌آید که در راستای حل مشکل خانه‌سینما سیاست دوگانه‌ای در حال اعمال است. سیاستی از سوی دفتر جنابعالی برای حل مسئله و سیاستی دیگر از سوی مدیریت سازمان سینمایی برای لاینحل ماندن همین مساله.
تداوم این دوگانگی جز پریشانی، چند دستگی و تعمیق نفاق در میان جامعه صنفی سینمای ایران پیامد دیگری ندارد لذا با قدردانی از مساعی آن جناب، اعلام می‌کند مادام که مدیران و مسئولان سینمایی فعلی بر مسند نشسته باشند؛ نه امیدی به گشایش در سینمای ایران دارد و نه عافیتی را در انتظار جامعه اصناف سینمایی می­‌بیند. بنابراین ترجیح می­‌دهد با عدم مشارکت در روند پیشنهادی ریاست محترم سازمان سینمایی، خسران بیشتری را متوجه جامعه اصناف سینمایی نکند.
کد مطلب: 25080
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *