۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۷

واکنش کریمی به شایعه خداحافظی‌اش

تشخيص درست گل محمدي ناجي كريمي شد و او از خطر يك مصدوميت شديد تر نجات يافت. همين خوش شانسي هم بهانه اي شد تا كريمي با انرژي بيشتر تمريناتش را از سر بگيرد.
بی باک: آن روز كه رباط داخلي پاي علي كريمي دچار پارگي شد خيلي ها فكر كردند كه شماره ۸ سرخ ها آرام آرام به پايان دوران بازيگري اش نزديك شده است. اين پيش بيني به دليل شرايط سني علي كريمي دور از ذهن هم نبود. معمولا بازيكناني كه بعد از ۳۰ سالگي دچار اين مصدوميت ها مي شوند ديگر بازگشت شان دشوار است.
كريمي هم از مرز ۳۴ سالگي گذشته است و ترميم عضلات كشيده يا پاره شده نيازمند ممارست و تمرينات بيشتر است. كم نبودند بازيكناني كه در اين سن و سال دچار مصدوميت شدند اما ديگر نتوانستند به شرايط ايده ال بازگردند.
كريمي اما شانس هم آورده بود. آن روز در جريان بازي با صبا اگر ۲ دقيقه بعد از مصدوميت از ميدان بيرون نمي آيد ممكن بود بازگشتش طولاني تر هم بشود اما تشخيص درست گل محمدي ناجي كريمي شد و او از خطر يك مصدوميت شديد تر نجات يافت. همين خوش شانسي هم بهانه اي شد تا كريمي با انرژي بيشتر تمريناتش را از سر بگيرد.انگار خدا هم نمي خواهد جادوگر فوتبال ايران به اين زودي صحنه را ترك كند!
كريمي اكنون روزي ۴ تا ۷ ساعت تمرين مي كند. تمريناتي براي ترميم رباط داخلي اش و تمريناتي براي اينكه همچنان بدني آماده داشته باشد.
بخشي از تمرينات در خانه انجام مي شود. روي تردميل وبخشي ديگر زير نظر دكتر كيهاني؛ جراحي كه پاي بسياري از فوتباليست‌هاي ايراني را جراحي كرده است. جباري به خوبي كيهاني را مي شناسد! بخش ديگري از تمرينات در باشگاه انجام خواهد شد و برنامه غذايي نيز بر اساس آنچه دكتر چشمه سري نوشته دنبال مي شود.
از مواد غذايي بايد استفاده كند كه در ترميم عضله بسيار موثر است. مثل قلم، پاچه و اين جور چيزها. يا خوردن قرص هاي تقويتي كه براي حفظ و نگهداري عضله و استخوان بسيار مفيد است. او تا به امروز نزديك به ۸۰ درصد از تمريناتي كه براي بهبودي كامل و آمادگي بدني اش نياز بوده را پشت سرگذاشته است.
شايد اگر كمي عجله نمي كرد مي توانست در بازي با ذوب آهن يا حتي بازي آينده مقابل راه آهن به طور صد در صد از حضورش در ميدان حرف زد اما عجله اي كه كريمي در بازگشت به ميدان داشت و دقايقي در بازي دوستانه مقابل تيم نوجوانان ايران به ميدان رفت تا حدودي زمان بازگشتش را به تاخير انداخته است.
اكنون نمي توان گفت كه كريمي قطعا در بازي با راه آهن بازي مي كند اما از حضور او در بازي با داماش مي توان با قطعيت حرف زد. تلاشي كه كريمي طي اين روزها انجام داده سوالي را به وجود مي آورد. چرا جادوگر مصر است كه همچنان فوتبال بازي كند؟ كريمي پاسخ اين سوال را اين گونه مي دهد:«مي خواهم تا ۲ سال ديگر فوتبال بازي كنم. هنوز براي خداحافظي از دنياي فوتبال آن قدر پير نشده ام. حس مي كنم بدنم تا ۲ سال ديگر جواب مي دهد.»
انگيزه ديگري كه كريمي براي تسليم كردن اعداد و ارقام دارد، حضور در جام جهاني است. كريمي مي خواهد در تيمي كه راهي جام جهاني برزيل خواهد شد حضور باشد.او هنوز حس مي كند مي تواند با پاهایش تماشاگران فوتبال جهان را تحت تاثير تكنيك نابش قرار دهد به همين دليل روياي حضور دوباره در جام جهاني فوتبال را در سرمي پروراند.

کد مطلب: 25339
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *