۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۹

دانشجو:دانشگاه ستاد انتخاباتی نیست

وزیر علوم فعالیت دانشجویان در ستاد انتخاباتی کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان را بلااشکال دانست و در عین حال تاکید کرد: دانشگاه ستاد انتخاباتی نیست.
به گزارش تسنیم ، کامران دانشجو وزیر علوم عصر امروز در نشست روسای دانشگاه‌های مادر کشور در دانشگاه خواجه نصیر گفت: دانشجو و دانشگاهی باید در انتخابات فعال باشد و روسای دانشگاه‌ها باید شرایط لازم برای فعالیت جامعه دانشگاهی را فراهم کند اما باید فعالیت‌ها در راستای شرایط و ضوابط قانونی باشد.
وی با بیان اینکه دانشجو و استاد حق دارد در ستاد کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان فعالیت کنند، بیان داشت: هیچ کس حق ندارد درباره فعالیت دانشجویان و استادان در ستاد کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان معترض شود.
وزیرعلوم خاطرنشان کرد: اعمال سلیقه در این حوزه ممنوع است، اما اعلام می‌کنم که دانشگاه ستاد انتخاباتی نیست و هیچ کس حق ندارد دانشگاه را با ستاد انتخاباتی اشتباه بگیرد.
دانشجو خاطرنشان کرد: دانشگاه محل میتینگ انتخاباتی نیست بلکه دانشگاه محل تضارب اندیشه‌ها، صحبت‌های علمی و منطقی است.
وی اضافه کرد: افراد می‌توانند اندیشه‌های خود را در دانشگاه ارائه کنند و یا می‌توانند اندیشه‌‌های مملکت‌داری را در دانشگاه اعلام کنند.
دانشجو گفت: تنها در ستادهای انتخاباتی است که خوبی‌های افراد گفته می‌شود، اما اگر کسی در دانشگاه می‌آید باید برای خوبیها نیز راهکار ارائه دهد و نقد منصفانه داشته باشد.
وزیر علوم گفت: روسای دانشگاه‌ها بایدها و نبایدها را بشناسند و به جامعه دانشگاهی اعلام کنند که دشمن دنبال سوءاستفاده است.
دانشجو بیان داشت: روسای دانشگاه‌ها باید روح امید در دانشگاهیان را زنده نگه دارند، اما فعالیت‌ها باید در چارچوب ضوابط و مقررات باشد.
وی اضافه کرد: مبادا رئیس دانشگاه برای عده‌ای سخت‌گیری انجام دهد زیرا این کار خارج از عدالت است.
وزیرعلوم با بیان اینکه مسئولین دانشگاهی کشور باید سعه صدر داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید موضوع حفظ دانشگاه از دخالت خارج از دانشگاه مورد توجه قرار گیرد و نباید روسای دانشگاه‌ها اجازه دهند کسی از بیرون دانشگاه را مدیریت کند.
دانشجو با اشاره به لزوم حفظ وحدت و انسجام در درون دانشگاه‌ها تاکید کرد: اگر این موضوع مورد توجه قرار نگیرد دشمن از آن سوءاستفاده می‌کند.
وی اضافه کرد: هرکسی می‌خواهد در دانشگاه حضور یابد قدمش بر روی چشم ماست، اما باید روابط و شرایط قانونی حفظ شود.
وزیر علوم اضافه کرد: هرکسی در درون دانشگاه صحبت می‌کند باید فاصله خود با دشمن را به صورت شفاف مشخص کند.
وی گفت: لازم است مجموعه قانونگذاری کشور در رابطه با موضوع تداخل امتحانات دانشجویان با برگزاری انتخابات راه حلی را پیش‌بینی کنند.
دانشجو بیان داشت: ما سعی داریم شرایطی را فراهم کنیم که اساتید و دانشجویان ۴ یا ۵ روز قبل از برگزاری انتخابات دغدغه امتحان نداشته باشند.
وی با بیان اینکه امتحانات دانشجویان با انتخابات تداخل دارد، گفت: باید با بررسی راهکاری را برای این موضوع تعیین کنیم زیرا حق دانشجو، استاد و اعضای هیئت علمی است که بدون دغدغه در انتخابات فعالیت کنند.
وزیرعلوم خاطرنشان کرد: آزمون دکترا برگزار شده و به تبع آن موضوع برگزاری مصاحبه‌های حضوری در دانشگاه‌ها مطرح است که روسای دانشگاه‌ها باید در این امر توجه جدی داشته باشند.
دانشجو با بیان اینکه دامنه معصیت و گناه در فعالیت‌های اجرایی به مراتب بیشتر از معصیت‌های فردی است، گفت: اگر با بی‌خیالی فردی ناامیدی ایجاد شود دامنه این گناه و معصیت بسیار وسیع است و آیا واقعا می‌شود نظامی که بر مبنای اسلام و برای جاری شدن احکام الهی با تخریب دیگران مقتدر شود.
وزیرعلوم تصریح کرد: یک رئیس دانشگاه پدر آن مجموعه به شمار می رود و وظیفه آن مچ‌گیری نیست.
دانشجو بیان داشت: اگر هدف مقدس است باید راه رسیدن به هدف نیز مقدس باشد. و اگر قرار است به قرب خدا برسیم باید در مسیری که خدا فرموده حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه مسئولیت در دانشگاه جزو سخت‌ترین شغل‌هاست گفت: مسئولیت در وزارت علوم به مراتب راحت‌تر از مسئولیت در دانشگاه است.
وزیرعلوم با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی استعلام از مراجع ذی‌صلاح قانونی در پذیرش دانشجو وجود دارد،گفت: بعد از این موضوع اگر پرونده یک دانشجو ناقص باشد به وی اعلام می‌شود و وزارت علوم نیز برای رفع مشکل آن دانشجو پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی گفت: خدشه‌دار شدن تبعیت از رهبری به هر بهانه‌ای به معنای خسران است.
دانشجو بیان داشت: بعضی‌ها فکر می‌کنند ولایت فقیه تنها برای عامه مردم است اما خواص بیشتر از دیگران به ولایت فقیه نیاز دارند و با توجه به اینکه عده‌ای به خواص نگاه می‌کنند انحراف خواص موجب انحراف دیگران نیز می‌شود.
کد مطلب: 25537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *