کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جمهوری لبنان:

اتخاذ موضع بی طرفی در قبال سوریه/ روابط ما با ایران بسیار خوب است

28 تير 1391 ساعت 8:58

رییس جمهوری لبنان روابط بیروت و تهران را در سطح بسیار خوبی توصیف كرد و گفت : میزان اثرگذاری ایران در مسایل لبنان امری است كه به سیاست های داخلی ما مربوط می شود.


به گزارش ایرنا از بیروت، 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران و رسانه های لبنانی پیرامون موضع بی طرفی لبنان در برابر روند اوضاع جاری سوریه هم گفت: ما سیاست بی طرفی در مورد سوریه اتخاذ كردیم و این سیاست را نیز ادامه خواهیم داد.

وی اظهار داشت : من به عنوان رییس جمهوری لبنان، اجرای این سیاست را در مصلحت كشور می دانم و این مسئله نیز در جلسه های گفت و گوهای ملی مطرح شد.

سلیمان گفت: ما با چشم یكسان به تمام سوری ها نگاه می كنیم و امیدواریم آنها بتوانند مسایل داخلی كشورشان را با آرامش و بر اساس دموكراسی حل وفصل كنند؛ ما هم در كنار تصمیم و اراده تمام سوری ها قرار داریم.

سلیمان با اشاره به روند جاری اوضاع سوریه تـأكید كرد: باید اعمال خشونت در سوریه متوقف شود؛ ما مخالف اعمال راهكار نظامی برای حل بحران سوریه هستیم و سوری های باید با گفت و گو و تفاهم، به راه حل مورد رضایت مردم برسند، چراكه وجود سوریه ناآرام و مضطرب، بی تردید لبنان و كشورهای مجاور آن را مورد تهدید و بی ثباتی قرار خواهد داد.

رییس جمهوری لبنان تصریح كرد: امیدواریم اتحادیه عرب مانند 'كوفی عنان' فرستاده ویژه سازمان ملل برای حل بحران سوریه، می توانست با حمایت از راهكاری های سیاسی، بحران سوریه را حل می كرد.

سلیمان پیرامون مسئله فلسطین تأكید كرد: ما در قبال مسئله فلسطین بی طرف نبوده و در كنار فلسطین علیه اسراییل قرار داریم؛ به طور كلی نمی توان در برابر قضایای انسانی و توافق عربی، بی طرف بود ولی ما تبعا در صحنه درگیری های داخلی كشورهای عربی و غیر عربی منطقه، موضع بی طرفی اتخاذ می كنیم.

وی با اشاره به بستن راه ها در شهر صیدا در جنوب توسط سلفی ها گفت: آنچه در جنوب می گذرد، یك اشتباه بزرگ است و كسانی كه به این تحركات دامن می زنند و راه فرودگاه را می بندند و در میدان طرابلس تحصن كرده اند، اولا به خود صدمه وارد می كنند و ثانیا به شهروندان صیدا، ضاحیه جنوبی و طرابلس ضرر وارد می كنند.

فرمانده سابق ارتش لبنان افزود: لبنان بدون شك در دام جنگ های داخلی نخواهد افتاد و كسانی كه دست به این گونه تحركات می زنند، قبل از هر چیز به خود ضربه وارد می كنند و این كارها نتیجه ای در بر ندارد.

رییس جمهوری لبنان با اشاره به وجود تلاش هایی جهت باز كردن راهها در شهرهای طرابلس و صیدا تأكید كرد: همزمان با آغاز ماه رمضان امیدوارم كه تحص كنندگان در شهر صیدا در راستای تأمین مصلحت كشور دست از اعتصاب بردارند.

وی در بیان كمك های ارسالی به ارتش لبنان ادامه داد: ما از كسانی كه به حمایت ارتش می پردازند، تشكر می كنیم و تلاش می شود، لایحه مجهز كردن ارتش و حمایت از آن در چارچوب بودجه عمومی دولت، به تصویب مجلس نمایندگان مجلس برسد.


کد مطلب: 257

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/257/اتخاذ-موضع-بی-طرفی-قبال-سوریه-روابط-ایران-بسیار-خوب

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir