۰
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۴

مصرف سالانه ۶۰ میلیارد نخ سیگار در ایران

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به مصرف سالانه ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور، گفت:این شرکت گام خود را برای تامین نیاز داخل و بازارهای منطقه برداشته است.
به گزارش ایرنا،ˈمعصوم نجفیان ˈ اضافه کرد: هنوز نتوانسته ایم از امکانات، منابع و نیروی انسانی به خوبی استفاده کنیم و به راحتی بازار بیش از ۲ هزار میلیاردی تومانی سیگار را در اختیار رقبا قرار داده ایم.
وی تصریح کرد: داشتن امکانات، منابع و نیروی انسانی و همچنین ظرفیت ها و توانمندی های موجود، جای هیچ گونه بهانه ای را برای برای ما باز نمی گذارد که کم کاری خود را توجیه نماییم.
مدیرعامل دخانیات با بیان اینکه صنعت خاکستری دخانیات امروزه در جهان در صدر برنامه اقتصادی کشورهای پیشرفته قرار دارد و این امر در کشورمان نیز نیازمند حمایت مسئولین است، تصریح کرد : نباید چشم خود را بر واقعیت بازار مصرف کشور بست زیرا با نگاه غیر کارشناسانه به صنعت دخانیات، نه تنها زمینه نابودی این صنعت را فراهم کرده و باعث بیکاری و از بین رفتن اشتغال بیش از۸۰ هزار نفر در کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی صنعت دخانیات باید فعال تر عمل کند، تاکید کرد: با توجه به نیاز داخل به توتون و اهتمام در عدم خروج ارز از کشور، شرکت دخانیات ایران ۶ هزار هکتار اراضی تحت کشت توتون با تولید حدود ۱۰ هزار تن در استان های گلستان، مازندران، گیلان، کردستان و آذربایجانغربی و یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی برای کشت تنباکو در استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و بوشهر را در اختیار دارد که این رقم باید افزایش یابد.
به گزارش شرکت دخانیات ایران ، وی تصریح کرد : افزود: در حال حاضر سالانه بیش از ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود که از مجموع ۳۰ هزار تن توتون مورد نیاز، تنها ۱۰ هزار تن در داخل کشور تولید می شود.
کد مطلب: 26060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *