۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶

بدون مداخله آمریکا راه‌حل ۲ دولت محکوم به شکست است

یک روزنامه انگلیسی طی گزارشی به اشاره به سفر اوباما به سرزمین اشغالی نوشت بدون مداخله آمریکا، راه حل دو دولت به شکست منتهی می‌شود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا سفر رسمی خود به اسرائیل را روز چهارشنبه آغاز خواهد کرد. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نگرانی‌ها در میان حامیان اسرائیل در آمریکا وجود دارد که رئیس جمهور باید برای نجات اسرائیل با قدرت وارد شود.
کاخ سفید گمانه‌زنی‌ها درباره تلاش اوباما برای متقاعد کردن اسرائیل درباره تشکیل دولت مستقل فلسطینی را رد کرده است.
اوباما در دوره نخست ریاست جمهوری خود تلاش زیادی را برای متقاعد کردن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای توقف شهرک‌سازی‌های غیر مجاز در کرانه‌باختری به کار گرفت اما موفق نشد.
اما حامیان اسرائیل در آمریکا معتقدند بدون مداخله آمریکا، راه‌حل دو دولت محکوم به شکست بوده و این موضوع می‌تواند اسرائیل را در خطر بیاندازد.
«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در این باره هشدار داده و گفته بود که شکست راه‌حل دو دولت می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.
از سوی دیگر، پیوستن وزیران حامی توسعه شهرک‌سازی به کابینه جدید نتانیاهو، گمانه‌زنی درباره توسعه بیش از پیش شهرک‌ها در کرانه باختری را افزایش داده، موضوعی که می‌تواند حصول توافق با فلسطینیان را بیش از پیش با خطر مواجه کند.
کد مطلب: 26210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *