۰
چهارشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۱

پایان مذاکرات "محرمانه" ایران و ۱+۵ در استانبول

گفتگوهای هیئت های کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ که دیروز، دوشنبه، در استانبول آغاز شد، امروز به پایان رسید. محتوای این مذاکرات محرمانه بوده و حتی محل برگزاری اجلاس در استانبول نیز اعلام نشده است.
به گزارش انتخاب؛ نشست استانبول در واقع ادامۀ مذاکرات آلماتی، منتهی در حوزۀ فنی و کارشناسی است. دور بعدی مذاکرات سیاسی بار دیگر در آلماتی صورت خواهد گرفت.
از محتوای مذاکرات استانبول که پشت درهای بسته صورت گرفت هیچ خبری منتشر نشده است. فقط گفته شده که این گفتگوها صرفاً فنی و در سطح کارشناسان بوده و در مرحلۀ بعد، مذاکرات سیاسی در روزهای ۵ و ۶ آوریل (١٦ و ١٧ فروردین) در آلماتی قزاقستان پیگیری خواهد شد.
سخنگوی اتحادیۀ اروپا توضیح داد که هیئت کارشناسی گروه ۱+۵ زیر نظر یک متخصص اتمی به اسم استفان کلمنت در استانبول حضور یافته و جزییات پیشنهادهایی را که قبلاً در آلماتی مطرح شده، بررسی کرده است.
در آلماتی، گروه ۱+۵ از جمله گفت که از این پس به جای توقف غنی‌سازی بیست درصدی اورانیوم، به تعلیق فعالیت‌ها راضی است.
فارس نیز در مورد گفتگوهای دیروز استانبول فقط نوشت: "دو طرف طی سه دور گفتگوی مفصل کارشناسی، ابعاد مختلف پیشنهادهای ایران به ۱+۵ را بررسی کردند. پیشنهاد ارائه‌شده ایران در مسکو و پیشنهاد اصلاح شده ۱+۵ در آلماتی محور بحث‌های کارشناسی بود".
کد مطلب: 26222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *